کد خبر: 1901
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
انبه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت انبه تا پایان تیر در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، اظهار داشت: انبه در سطح هزار و 500 هکتار از باغات میوه استان کشت می شود که هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

به گزارش روسنا به نقل از ایرنا، اردشیر شهرکی ادامه داد: پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت حدود 14 هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شوند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهرستانهای سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در این استان محسوب می شوند.
وی افزود: 90 درصد انبه تولیدی در سیستان و بلوچستان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می شود.
شهرکی بیان کرد: انبه میوه گرمسیریست و سرشار از ویتامین های A،B و C، کربوهیدرات ها، اسیدهای چرب، پروتئین ها ، اسیدهای عالی و مواد معدنی است.
وی سیستان و بلوچستان را بهشت میوه های گرمسیری معرفی کرد و گفت: شرایط آب و هوایی گرم، مرطوب و تقریبا استوایی این استان را به خواستگاه متنوع ترین میوه های گرمسیری کشور تبدیل کرده، میوه هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیر بوده و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیار نام های دیگر از جمله میوه های تولیدی جنوب این استان است که در ظاهر و طعم بی نظیر است. 
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع ترین میوه های گرمسیری کشوراست به طوری که در تولید برخی میوه ها در ایران بی رقیب است.
سیستان و بلوچستان به لحاظ داشتن آب و هوای مرطوب و گرم به ویژه در قسمت جنوب بیشترین میزان تولید میوه های گرمسیری از جمله موز، انبه، گوواوا، پاپایا و نارگیل را به خود اختصاص داده که علاوه بر ارزش غذایی ارزش دارویی خاصی نیز دارند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =