کد خبر: 1899
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
تن ماهی

رستمی گفت: سازمان حمایت مجوزی برای افزایش قیمت تن ماهی صادر نکرده است و با افزایش غیرمنطقی قیمت برخورد می‌کند.

به گزارش روسنا به نقل از افکارنیوز، علیرضا رستمی، مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این مطلب، افزود: هرچند کنسرو تن ماهی از جمله اقلام اولویت اول و مشمول قیمت گذاری تکلیفی و تثبیتی این سازمان و کارگروه تنظیم بازار نیست، اما واحد‌های تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت گذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و درصد‌های سود و ضرایب عمده و خرده فروشی خواهند بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت و یا وصول شکواییه در این زمینه موضوع مورد رسیدگی این سازمان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با استناد به مصوبه کارگروه تنظیم بازار ، گفت: کنسرو تن ماهی و محصولات مشابه مشمول قیمت گذاری تثبیتی نبوده و قیمت آن با توجه به کیفیت، برند و نوع بسته بندی براساس ضوابط قیمت گذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و با رعایت رسود و ضرایب عمده و خرده فروشی مصوب کمیسیون هیئت عالی نظارت توسط واحد‌های تولیدی تعیین می‌شود.

رستمی با تأکید بر اینکه واحد‌های تولیدی باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند، بیان کرد: در صورت ارایه شکواییه‌ای در این خصوص و یا افزایش قیمت غیرمتعارف، این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.

وی با اعلام اینکه این موضوع پیش از این به انجمن مربوطه اعلام شده است، بیان کرد: با توجه به اعتراضات واصله، مکاتبات لازم با واحد‌های تولیدی ذی‌ربط و انجمن مربوطه برای ارایه اسناد و مدارک مثبته انجام شده تا نسبت به بررسی عملکرد ایشان اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =