نقاشی

دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی ایران درباره قیمت رب گوجه‌فرنگی گفت: عدم برنامه‌ریزی دولت برای رسیدگی به زمان ممنوع و آزاد کردن صادرات موجب می‌شود افرادی که در حوزه واردات و صادرات فعالیت دارند، بتوانند از فرصت‌های به‌وجود آمده حداکثر استفاده را ببرند و با دلالی از این رهگذر به قیمت اجناس اضافه کنند.

 حسین نقاشی در گفت‌وگو با «روسنا» ادامه داد: از سوی دیگر توزیع ناعادلانه ارز توسط بانک مرکزی نیز به مشکلات تولیدکنندگان افزوده است. با مروری بر فهرست دریافت‌کنندگان ارز که توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود، می‌توان جای خالی واردکنندگان ورق‌های آلومینیوم را که در قیمت تمام‌شده محصولات غذایی سهم دارند، دید.

نقاشی توجه نکردن به تشکل‌های تولیدی در بخش محصولات غذایی و کشاورزی را یکی دیگر از عوامل گرانی این محصولات دانست و افزود: دولت باید از این تشکل‌ها به‌عنوان برنامه‌ریزان این صنعت استفاده کند و سیاست‌هایی را که برای تنظیم بازار در نظر گرفته است، از طریق این تشکل‌ها تدوین و اجرایی کند. وی افزایش محصولات کشاورزی مانند گوجه‌فرنگی را نیز مورد اشاره قرارداد و گفت: به‌ازای هر چهار تا پنج کیلو گوجه‌فرنگی یک کیلو رب گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود و با افزایش قیمت گوجه به‌ناچار قیمت رب گوجه هم افزایش پیدا می‌کند؛ ولی دولت می‌تواند با اشاره به راهکارهای ارائه‌ شده، این افزایش قیمت مقطعی را کنترل و از تشدید قیمت جلوگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =