کد خبر: 1889
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
عباس زارع

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور گفت: ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به اجرای سامانه‌های نوین آبی اختصاص یافته که تا کنون ۲۵ درصد آن تخصیص گرفته است.

به گزارش روسنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، عباس زارع ظهر امروز در جلسه ستاد سامانه‌های نوین آبیاری استان کردستان اظهار کرد: هماهنگی خوبی در بین مجموعه دست‌اندرکاران و بهر‌ه‌برداران حوزه جهاد کشاورزی وجود دارد.

وی تصریح کرد: کشاورزان کردستانی از سامانه آبیاری نوین استقبال خوبی داشته‌اند که این مهم‌ بستر را برای تحقق هرچه بیشتر اهداف در این حوزه فراهم می‌سازد.

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور افزود: علی‌رغم اینکه اراضی در استان کردستان خورد و پراکنده است اما همکاری خوبی در بین کشاورزان وجود دارد که این مهم حاصل اعتماد کشاورزان به مجموعه همکاران سازمان جهاد کشاورزی در استان است.

زارع اذعان داشت: در راستای بحث تخصیص آب یک حق است که باید در کردستان عملیاتی شود که با پیگیری‌هایی که در این راستا از سوی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفته امیدواریم شاهد تخصیص آب در شهرستان‌های مختلف استان باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به سطح زیرکشت استان که در بحث اراضی دیمی و آبی وجود دارد افزایش حق آبه این استان ضروری است.

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور عنوان کرد: در این راستا هرچه در توان داشته باشیم در سطح ملی انجام خواهیم داد و رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی به وضعیت استان درحوزه توسعه سامانه‌های نوین آبی هم گریزی زد و عنوان کرد: میزان اجرای‌سامانه‌های نوین نسبت به اراضی آبی استان در مقایسه با کشور دو برابر میانگین کشوری است.

وی اضافه کرد: در سند توسعه استان قطعا بحث افزایش سامانه‌های نوین آبی مورد توجه قرار گرفته و تحولات خوبی در این راستا اتفاق خواهد افتاد.

زارع گفت: امسال با توجه به محدویت‌هایی اعتباری که وجود دارد در بحث سامانه‌های نوین آبی چون در شرایط خشکسالی به کشور کمک کرد، تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این بخش به دستور مقام معظم رهبری در سال‌جاری نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر پیش‌بینی اعتبار در بودجه سنواتی، امسال ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به اجرای سامانه‌های نوین آبی اختصاص داده شد که تاکنون ۲۵ درصد از این میزان تخصیص گرفته است.

وی افزود: این یک ظرفیت استثنایی است که باید استفاده شود که با توجه به هماهنگی که بین مجموعه سازمان و بهره‌برداران کردستان وجود دارد در این زمینه موفق عمل خواهد کرد.

زارع اضافه کرد: یکی از افتخارات وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های این وزارت در سطح استان‌ها این است که ۱۶ هزار پروژه آبیاری نوین در سال گذشته در کشور اجرا شده که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته تمام اصول فنی و مهندسی در آنها رعایت شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش قیمت‌ها موضوعی کشوری است که تنها به موضوع تجهیزات اجرای سیستم‌های آبیاری نوین خلاصه نمی‌شود.

وی افزود: اسفندماه سال گذشته قیمت‌ها آنالیز شده است و براساس قیمت‌های روز، نرم قیمت اجرای این پروژه‌ها تعریف می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =