کد خبر: 1884
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
خرما

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از عرضه بیش از ۳ هزار تن محصول ذخیره شده خرما در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش روسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد با تشریح اقدامات انجام شده توسط شبکه تعاونی‌های روستایی در چارچوب تنظیم بازار محصولات کشاورزی، طی یک ماه اخیر منتهی به ماه مبارک رمضان، در خصوص عرضه خرما در این ایام گفت: هم‌اکنون بالغ بر ۳ هزار تن خرمای ذخیره شده محصول سال قبل، شامل ۲ هزار و ۵۰۰ تن خرمای مضافتی تولیدی جیرفت و جنوب استان کرمان و همچنین بیش از ۵۰۰ تن خرمای استان بوشهر همه روزه به صورت عمده و با ۲۰ الی ۲۵ درصد زیر قیمت بازار توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی در حال عرضه به بازارهای کشور است.

وی در زمینه خریدهای توافقی سایر اقلام و محصولات کشاورزی افزود: با توجه به آغاز فصل برداشت سیر در برخی استان‌های کشور، برنامه خرید ۵۰۰۰ تن سیر از کشاورزان زنجان، همدان و اردبیل در دستور کار سازمان و اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور قرار گرفته که در مقطع کنونی مقدار ۲۰۰۰ تن سیر تولیدی از کشاورزان استان‌های مذکور خریداری و ذخیره شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، میزان خرید توافقی پیاز از کشاورزان جیرفت، جنوب کرمان و دزفول توسط اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی را ۲۲۰۰ تن اعلام و خاطرنشان کرد: این مقدار پیاز خریداری شده با هدف تنظیم قیمت‌ها، به تدریج و متناسب با علائم بازاری در حال عرضه به مردم عزیز بوده و برنامه خرید مازاد پیاز تولیدی کشاورزان همچنان جزو برنامه‌های اصلی شبکه تعاونی روستایی کشور قرار دارد.

شیرزاد همچنین با اشاره به حدود ۳ هزار تن خرید توافقی گوجه فرنگی از کشاورزان هرمزگان و جیرفت توسط شبکه تحت پوشش جهت تنظیم بازار و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان اظهار داشت: از این مقدار گوجه فرنگی نزدیک به ۲۵۰۰ تن آن جهت مصرف مستقیم و ۵۰۰ تن برای صنایع تبدیلی و کارخانجات رب سازی اختصاص یافته است.

وی در پایان متذکر شد: بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده توسط مدیریت کنونی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبنی بر توسعه خریدهای توافقی و کشاورزی قراردادی، از این پس شاهد گسترش اقدامات شبکه تحت پوشش این سازمان در عرصه تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تعادل بخشی میان عرضه و تقاضای ارقام پرمصرف مردم کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =