کد خبر: 1876
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
طلا

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱٫۵۹ دلار کاهش ۱۲۹۸٫۳۵ دلار فروخته شد.

به گزارش «روسنا» به نقل از رویترز،  با توجه به اینکه اختلافات تجاری میان آمریکا و چین سبب شده تا سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های امن سوق پیدا کنند، قیمت طلا در معاملات امروز علی‌رغم کاهش در نزدیکی بالاترین رقم در یک ماه گذشته باقی ماند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱٫۵۹ دلار کاهش ۱۲۹۸٫۳۵ دلار فروخته شد. طلا به ۱۳۰۳٫۲۶ دلار در هر اونس هم رسیده بود که بالاترین رقم از ۱۱ آوریل به شمار می‌رود.

به دنبال کاهش شدید ارزش بازارهای بورس در وال‌استریت، ارزش‌ بازارهای آسیایی در معاملات امروز بیشتر کاهش یافت. ارزش ین و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پس از اقدام متقابل پکن برای افزایش تعرفه کالاهای وارداتی از آمریکا کاهش یافت.

اگر بازارهای بورس بیشتر کاهش یابند، قیمت‌ها می‌تواند تا ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۲ دلار بالا می‌رود. اما با هرگونه موفقیت ناگهانی در بن‌بست تجاری، احتمالا شاهد خروج سرمایه‌گذاران از بازار طلا با همان سرعت ورود خواهیم بود.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه ۱٫۱ درصد، افزایش یافت که بیشترین افزایش یک روزه از ۱۹ فوریه به شمار می‌رفت.

افزایش ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان که دیروز ۰٫۴۴ درصد بیشتر شد، نشان از تمایل سرمایه‌گذاران به طلا دارد. این افزایش، بیشترین افزایش یک روزه در نزدیک به ۲ ماه گذشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =