کد خبر: 1849
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
نخود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، گفت: در حال حاضر عملیات برداشت محصول نخود فرنگی از اراضی زراعی این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال از 700 هکتار سطح زیر کشت این محصول بالغ بر 5 هزار و 600 تن نخود فرنگی سبز برداشت شود.

به گزارش روسنا به نقل از ایلنا از زنجان، مجتبی اسکندری با بیان اینکه حدود یک هزار و 100 نفر بهره‌بردار نخود فرنگی مشغول تولید این محصول در شهرستان طارم هستند، عنوان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته امسال حدود 196 میلیارد ریال از محل تولید و فروش محصول نخود فرنگی عاید کشاورزان طارمی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله برداشت نخود فرنگی در شهرستان طارم از هفته نخست اردیبهشت ماه آغاز می‌شود ولی امسال به دلیل خنک بودن هوا در فصل بهار، کشاورزان طارمی کار برداشت این محصول را با تاخیر و از نیمه دوم اردیبهشت آغاز کردند.

اسکندری با اشاره به اینکه نخود فرنگی تولیدی شهرستان طارم علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌های همجوار ارسال می‌شود، افزود: کیفیت بالای نخود فرنگی طارم سبب شده همه ساله عمده محصول تولیدی در این شهرستان برای تهیه کنسرو، جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری کلاس‌های آموزشی، بازدیدهای کارشناسی و ارایه توصیه‌های فنی و اطلاع‌رسانی برای تنظیم بازار را از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این مدیریت در خصوص کشت محصول نخود فرنگی برشمرد و بیان داشت: ارقام محلی و رقم آنوارد از ارقام مورد کشت کشاورزان طارمی به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =