کد خبر: 1848
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
علیرضا اسدی

فرماندار شهربابک با بیان اینکه سند توسعه شهربابک باید بر اساس صنعت توریسم تدوین شود گفت: توجه به ظرفیت های گردشگری در کنار قابلیت های صنعت، معدن و کشاورزی این شهرستان را متحول می کند.

به گزارش روسنا به نقل از  ایرنا، علیرضا اسدی افزود: یکی از بخش های مهم سیاست گذاری شهربابک در راستای جذب توریست، توسعه و اشتغالزایی و پرداختن بخش گردشگری در این شهرستان است.
وی ادامه داد: وجود دهها اثر با ارزش طبیعی همچون غار ایوب، کوه عاج پایین و بالای دهج، دشت ریواس، منطقه ریگ سفید، دریاچه مخرگه ف روستای صخره ای و روستای آبدر که در دهانه آتش فشان قرار دارد می تواند در توسعه این شهرستان نقش ایفا کند.
اسدی گفت : این فرمانداری در صدد رونق بخش گردشگری شهرستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی است و در این زمینه در مرحله اخذ مجوز قرار داریم.
وی به دشت ریواس به عنوان یکی از مکان های با ارزش خدادادی شهربابک اشاره کرد و افزود: این دشت بی نظیر حدود چهار هزار هکتار وسعت دارد.
فرماندار ادامه داد: رویش ریواس در این دشت با تراکم بالا منظره بی نظیری را پیش روی گردشگران قرار می دهد و اردیبهشت هرسال میزبان گردشگران زیادی است.
اسدی تصریح کرد: از تخریب دشت ریواس طی 2 سال گذشته با همکاری سمن ها، فرهنگ سازی و همکاری خوب مردم جلوگیری شده و مردم کار حفاظت از این اثر طبیعی را بر عهده گرفته اند.
وی تاکید کرد: با تشکیل هیات امنا نسبت به مدیریت، کنترل و جذب گردشگر در دشت ریواس شهربابک بدون آسیب رساندن به مرتع اقدام خواهد شود.
فرماندار شهربابک به وجود روستاهای امردوئیه، رزگله و آبدرمیان این شهرستان در دهانه آتش فشان اشاره کرد و گفت: این روستاها با 200 خانوار جمعیت و شرایط اقیلمی مناسب محل زیبایی برای جذب گردشگر به شمار می روند.
وی با بیان اینکه کار بهسازی روستاهای امردوئیه، رزگله و آبدرمیان از سال گذشته آغاز شده تصریح کرد: این بهسازی با مصالح بومی انجام شده است.
اسدی افزود: سنگ فرش کردن معابر و احداث خانه های بومگردی در روستاهای دهانه آتش فشان شهربابک از جمله اقدامات انجام شده در راستای جذب گردشگر است.
وی گفت: احداث پنج واحد کمپ گردشگری در روستاهای دهانه آتش فشان شهربابک در دست انجام است.
وی ضمن تقدیر از همکاری مردم این روستاها در راستای جذب گردشگر اظهار داشت: منطقه دهج دیگر مکان گردشگری شهربابک به شمار می رود که منطقه کوهستانی و زیبا است و دارای 2 کوه آتش فشان جوان به نان عاج بالا و پایین است.
فرماندار شهربابک بیان کرد: غار ایوب نیز یکی از آثار طبیعی دیدنی این شهرستان به عنوان غار آذرین ایران است.
وی گفت: طرح هادی و بومگردی برای روستاهای اطراف این مناطق پیشنهاد شده و هم اکنون در حال بازسازی مسکن های قدیمی این شهرستان هستیم.
او ادامه داد: اقدامات در راستای توسعه گردشگری شهربابک با همکاری و همراهی مردم زودتر به نتیجه می رسد و سمن های گردشگری با حضور عالاقمندان راه اندازی می شود.
اسدی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم گردشگران بیشتری جذب کنیم زیرساخت های مورد نیاز این بخش در دستور کار قرار دارد و احداث چند کمپ، باغ های گردشگری و حدود 70 واحد بومگردی در همین راستا در شهربابک احداث شده است.
وی به ساخت هتل شهربابک اشاره کرد و گفت: احداث این هتل می تواند زیرساختی مهم در راستای جذب گردشگر و افزایش طول مدت ماندگاری توریست ها در این شهر باشد.
فرماندار شهربابک افزود: احداث کمپ گردشگری عشایری، واحدهای فضای سبز و چهار پارک شهری به منظور اسکان مسافران تجهیز و زیرساخت های مورد نیاز آماده شده است.
وی پتانسیل های موجود در شهربابک اشاره و تاکید کرد: این ظرفیت ها آنطور که باید به استان، کشور و جهان معرفی نشده است.
وی تصریح کرد: صنایع دستی شهربابک نیز شامل فرش ذهنی باف، تراش و فراوری فیروزه با ایجاد 700 اشتغال از ظرفیت های این شهرستان است.
اسدی با بیان اینکه شهربابک در بخش کشاورزی و دامپروی نیز بسیار توانمند است تصریح کرد: اجرای 270 هکتار آبیاری نوین، ایجاد مزارع تجمعی، ارتقا کشاورزی از سنتی به درآمدزا، اصلاح نژاد دام به منظور افزایش کیفیت شیر و نسل، کشت های جایگزین، برای جذب توریست در روستاها و مزارع از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه این شهرستان است.
شهربابک در 240کیلومتری کرمان قرار گرفته است .

انتهای پیام /
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =