میگو

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: سایت‌های پرورش میگو به آب شیرین نیاز ندارند و با آب شور هم می‌توان این فعالیت را ادامه داد؛ آب شوری که هم از کانال‌های آبی داخلی و آب‌های آزاد که به خلیج فارس راه دارند، تامین می شود.

علی اشرف منصوری در گفت وگو با خبرنگار روسنا (پایگاه خبری روستانیوز) از راه‌اندازی پنج شهرک پرورش میگو در هرمزگان خبر داد و افزود: این استان ظرفیت‌ بالایی برای توسعه آبزی‌پروری از جمله پرورش میگو در حاشیه خلیج فارس دارد. پرورش میگو به ایجاد اشتغال و ارزآوری در کشور کمک خواهد کرد بنابراین صادرات بیشتر میگو هم برای کمک به اقتصاد کشور جزو برنامه های آینده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی همچنین با یادآوری بحث کم‌آبی در کشور که استان‌های جنوبی از جمله سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: سایت‌های پرورش میگو به آب شیرین نیاز ندارند و با آب شور هم می‌توان این فعالیت را ادامه داد؛ آب شوری که هم از کانال‌های آبی داخلی و آب‌های آزاد که به خلیج فارس راه دارند، تامین می شود.

به گفته منصوری، ارازی مربوط به ایجاد شهرک‌های پرورش میگو در هرمزگان از سوی استاندار و مدیرجهاد کشاورزی مورد برررسی قرار گرفته و تایید شده است، اراضی هرمزگان قابلیت راه‌اندازی ۲۰ هزار سایت را دارد و در حال حاضر برای ۷ هزار سایت مطالعات زیرساختی در حال انجام است.

این مقام مسئول  همچنین از فراخوان جذب سرمایه‌گذار در مورد کشت های گلخانه‌ای، آبزی‌پروری و پروش میگو خبر داد و اعلام کرد: این فراخوان در هفته آینده منتشر می شود.

بنابراین گزارش، پیش از این جلسه‌ای با حضور معاون سازمان شیلات و مسئولان استان هرمزگان، استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی برگزار و در مورد انجام مطالعات، طراحی پروژه‌ها، مطالعات زیست محیطی، اخذ مجوز دستگاههای ذیربط، تشکیل هیات امناء از بین متقاضیان سرمایهگذاری و اجرای زیرساخت‌ها بحث و تبادل نظر شد. در این جلسه پیش‌بینی شد که پرورش میگو در قالب دو کراپ یعنی حدود ۱۵ هزار تن تولید شود.

استان گلستان بعد از استان بوشهر و هرمزگان به عنوان اصلی‌ترین بخش پرورش میگو، ۸۰ درصد پرورش را به خود اختصاص داده است که بخشی از آن صادر می‌شود. صادرات میگو در سال ۹۶، ۳۲هزار تن بوده که ۱۵۰ میلیون ارزآوری داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =