جواد كاظم‌نسب الباجی

یک نماینده مردم اهواز گفت: بحران در استان خوزستان این گونه پشت سر گذاشته شد که کشاورزان اراضی خود را تقدیم کردند تا شهرهای بزرگی همچون اهواز زیر آب نرود این کشاورزانی که این گونه ایثار کردند و محصولات خود را جهت حفظ شهرهای بزرگ در معرض سیل قرار دادند امروز باید به طور ویژه به آنها توجه شود.

به گزارش روسنا به نقل از ایلنا، جواد کاظم‌نسب در تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان خوزستان گفت: اصحاب رسانه الان هم باید به مسائل استان‌های  سیل‌زده توجه داشته باشند چرا که مردم در شرایط سختی قرار دارند و آنهایی که منازلشان زیر آب رفته و تخریب شده نیازمند ساخت مجدد هستند و آن مردمی که خانه‌هایشان دچار آسیب شده نیازمند بازسازی هستند.

اهل رسانه مسئولان را برای حل مشکلات مردم سیل‌زده تحت فشار قرار دهند

وی تاکید کرد: مردم با توجه به گرمای خوزستان معذب هستند و عده‌ای مزارعشان را از دست داده‌اند و تعدادی از اراضی استان خوزستان نیازمند تخلیه آب است. باید برای کشت‌های آینده کشاورزان در سال‌های بعد فکری شود. تعدادی از جاده‌ها و ورودی‌های روستاها و بخش‌ها در استان خوزستان تخریب شده و تعداد زیادی از زمین‌های کشاورزی از بین رفته است که همه این‌ها باید بازسازی شوند در نتیجه اهل رسانه باید الان هم ورود کنند و مسئولان را برای حل مشکلات مردم سیل‌زده تحت فشار قرار دهند.

کشاورزان اراضی خود را تقدیم کردند تا شهرهای بزرگی همچون اهواز زیر آب نرود

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه ما بحران را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: بحران در استان خوزستان این گونه پشت سر گذاشته شد که کشاورزان اراضی خود را تقدیم کردند تا شهرهای بزرگی همچون اهواز زیر آب نرود، کشاورزانی که این‌گونه ایثار کردند و محصولات خود را جهت حفظ شهرهای بزرگ در معرض سیل قرار دادند، امروز باید به طور ویژه به آنها توجه شود.

اکثر کشاورزان بیمه ندارند

وی ادامه داد: الان تنها کسانی که بیمه داشته‌اند مقداری پول دریافت کرده‌اند و به علت بی‌کفایتی اکثر کشاورزان بیمه ندارند در نتیجه باید به این‌ها هم توجه شود و باید به این عزیزان هم تسهیلات ارائه داد تا بتوانند برای کشت‌های سال آینده خود اقدام کنند.

مردم نیازمند وسایل سرمایشی هستند

کاظم‌نسب عنوان کرد:‌ باید خیلی کارها انجام شود تا آرامش به روستاهای خوزستان بازگردد بسیاری از مردم در روستاها در چادر زندگی می‌کنند و نیازمند وسایل سرمایشی هستند هر چند که از طریق استانداری اقداماتی انجام شده و اداراتی موظف شده‌اند تا آبگرفتگی‌های موجود را تخلیه کنند.

برخی نقاط استان خوزستان هنوز نیازمند تخلیه آب است

وی با بیان اینکه برخی نقاط استان خوزستان هنوز نیازمند تخلیه آب است، گفت: بنیاد مسکن در حال ورود به برخی اراضی در خوزستان است که از خسارات ناشی از سیل آمارگیری انجام دهند همچنین اعطای مبالغی به روستائیان را در برنامه خود دارد اما این کمک‌ها باید سرعت و اراده قوی‌تری داشته باشد تا بتوانیم از این وضعیت گذر کنیم.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه زیرساخت‌های استان خوزستان باید تبدیل به احسن شوند، گفت: استان‌های دیگر باید به کمک استان خوزستان بیایند تا حداقل بتوانیم در بخش کشاورزی جبران خسارات را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

مردم نیازمند آب شرب، برق و گاز هستند

این نماینده مردم اهواز تصریح کرد: خوشبختانه در استان خوزستان بین مردم بیماری خاصی ناشی از سیل وجود ندارد اما مردم طبیعتا نیازمند آب شرب، برق و گاز هستند که اگر تامین شود خیلی از مشکلات‌شان برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل در استان خوزستان گفت: هر دستگاه حوزه مربوط به خود را برآورد خسارت کرده است به عنوان مثال وزارت راه میزان خسارات وارده به پل‌ها و جاده‌ها را ارزیابی‌ کرده‌اند و وزارت کشاورزی و بنیاد مسکن هم به ترتیب خسارات وارده به حوزه کشاورزی و منازل را برآورد کرده‌اند.

کاظم نسب گفت: زمان بروز سیل از سوی دستگاه‌های مختلف کمک‌های فراوانی به استان خوزستان انجام شد و غذا، پوشاک و دارو به مردم سیل‌زده تحویل داده شد و الان هم که سیل به پایان رسیده این کمک‌ها باید ادامه پیدا کند./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =