کد خبر: 1810
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کلانتری

مدیر کل محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: یکی از این موضوعات، راه‌اندازی پارکینگ در شهر تهران برای پلاک‌گذاری خودروها و ایجاد محدودیت‌هایی برای پلاک‌گذاری بود که البته در حال حاضر فقط در حد پیشنهاد است و باید بررسی‌های بیشتری روی آن صورت گیرد.

به گزارش روسنا به نقل از ایسنا ، کیومرث کلانتری در اولین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران طی امسال اظهار کرد: در جلسه امروز چهار موضوع در دستور قرار گرفت. اولین آن گزارش اداره راهداری استان تهران در زمینه معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بود.

وی ادامه داد: خودروهای سنگین با تولید ذارت معلق کمتر از ۲.۵ میکرون سهم زیادی در آلودگی هوای تهران دارند. خوشبختانه اداره راهداری استان تهران طی سال ۹۷ اقدامات خوبی در زمینه معاینه فنی خودروهای سنگین انجام داد و قرار است این اقدامات طی امسال نیز تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و اداره راهداری استان تهران در مراکز معاینه فنی تداوم داشته باشد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: موضوع دوم جلسه امروز بحث پارکینگ در شهر تهران برای پلاک گذاری خودروها بود. در حال حاضر این موضوع فقط در حد پیشنهاد است و باید کارشناسی‌های زیادی روی آن صورت بگیرد. تهران گنجایش محدودی دارد و ما نمی‌توانیم شاهد افزایش روز افزون خودروها در این شهر باشیم. بر اساس این طرح شاید بتوانیم محدودیت‌های پلاک گذاری خودروها در شهر تهران اعمال کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به این که کیفیت هوای تهران طی سال ۹۷ و دو ماه ابتدای سال ۹۸ بهبود چشمگیری داشت،گفت: خوشبختانه سال گذشته هیچ روز ناسالمی برای همه گروه‌ها نداشتیم و هیچ روزی تعطیل نشد. از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۳ روز هوای پاک در تهران تنفس کردیم که این نتیجه اقدامات دستگاه‌های اجرایی و ناپایداری‌های جوی است.

کلانتری در ادامه اظهار کرد: اداره منابع طبیعی استان تهران نیز اقدامات خوبی در راستای بیابان‌زدایی در شهرستان‌های ملارد، پاکدشت، ری و ورامین انجام داده است که این اقدامات سبب مهار گرد و غبار در جنوب و جنوب غرب استان تهران می‌شود.

وی در پایان گفت: براساس جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران نظارت مستمر بر سوخت توزیعی تهران انجام خواهد شد و استاندارد بنزین باید در حد سوخت یورو ۴ و استاندارد گازوئیل کمتر از ۵۰ PPM گوگرد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

آخرین اخبار

گفتگو

  • سهم بیش‌تری باید به دهک‌های پایین پرداخت شود

    سهم بیش‌تری باید به دهک‌های پایین پرداخت شود

    رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: افزایش بی‌رویه نرخ ارز موجب تورم شده و فشارهای زیادی به دهک‌های پایین وارد شده است؛ بنابراین دولت بایستی روی هدفمند کردن یارانه‌ها تحقیق و تفحص بیش‌تری انجام دهد و سهم بیش‌تری از یارانه را به دهک‌های پایین تخصیص بدهد؛ چراکه وقتی فشار تورمی بر جامعه‌ای وارد می‌شود آسیب‌پذیرترین قشر، دهک‌های پایین و کم‌درآمد هستند که روزبه‌روز فقیرتر می‌شوند.