کد خبر: 1809
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
ریچارد مور

سفارت انگلیس در تهران از «سفر مهم» ‏معاون سیاسی وزارت خارجه این کشور به تهران خبر داد و اعلام کرد: ریچارد مور امروز – پنجشنبه - در تهران درباره امنیت منطقه و روابط دوجانبه با مقامات وزارت خارجه گفت‌وگو کرد.

به گزارش روسنا به نقل از ایرنا، سفارت انگلیس در تهران درحساب توئیتری خود نوشت: «ریچارد مور» معاون سیاسی وزارت خارجه انگلیس امروز در تهران گفت‌وگوهای مفیدی نیز در مورد امنیت منطقه، یمن، افغانستان و همچنین روابط دو جانبه داشته است.

این سفارتخانه اعلام کرده است: بریتانیا به حمایت خود از برجام تا زمانی که ایران به تعهدات هسته ای خود کاملا عمل کند، ادامه خواهد داد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته - چهارشنبه - با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

در بیانیه شورای عالی امنیت ملی کشورمان که طی نامه های جداگانه نیز از سوی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران کشورهای عضو برجام اعلام شده، به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود بویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داده شده و تاکید شده است: در هر زمان که خواسته های ما تامین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

کاهش اجرای تعهدات ایران شامل توقف فروش مازاد ذخایر آب سنگین و اورانیوم غنی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =