کد خبر: 1805
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
ملکشاهی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، در خصوص لزوم رسیدگی به اموال مسئولان، اظهار داشت: شفاف‌سازی زمانی محقق می‌شود که اطلاعات در اختیار مردم قرار گیرد، اگر قرار است اطلاعات در خصوص اموال مسئولان فقط در اختیار افراد خاصی قرار گیرد و مردم مطلع نباشند، بازهم شاهد شفافیت در این زمینه نخواهیم بود در همه جای دنیا این موضوع برای تحقق شفافیت مورد توجه قرار می‌گیرد و این حق مردم است.

به گزارش روسنا به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا ملکشاهی‌راد با بیان اینکه باید سیستمی طراحی شود تا در آن مردم متوجه شوند که مسئولان چه میزان دارایی دارند، بیان کرد: در این سامانه با استفاده از اسناد رسمی و شماره حساب، می‌توان دارایی‍‌ها و میزان سرمایه مسئولان را شناسایی کرد و در اختیار مردم قرار داد.

وی افزود: رسانه‌ها و نهادهای ذی‌ربط باید این امکان را داشته باشند تا از اموال مسئولان سوال کنند و پاسخ‌های دقیق مسئولان منجر به شفاف‌سازی در این حوزه شود، اگر این مسیر طی شود، اعتماد مردم جلب می‌شود.

بعضا فیش حقوق مسئولان محرمانه است که همین امر یک رانت محسوب شده و مانع از شفافیت می‌شود

ملکشاهی راد با بیان اینکه در صورت طراحی سامانه‌ای برای شفافیت در حقوق و مزایای مسئولان، نباید از مردم این مسائل پنهان شود، ادامه داد: بعضا فیش حقوق مسئولان محرمانه است که همین امر یک رانت محسوب شده و مانع از شفافیت می‌شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر این سامانه طراحی شود تا حقوق و مزایای مسئولان مشخص شود، اگر ابهامی وجود داشته باشد، مسئولان توضیح می‌دهند، گفت: شفافیت به معنای این است که اطلاعات مالی مسئولان در دسترس مردم باشند و مسئولان در اتاق شیشه‌ای قرار گیرند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =