عشایر

در نشست مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد مقرر شد که ارائه خدمات به عشایر ابرکوه مشروط به عضویت در صندوق شود.

به گزارش روسنا به نقل از ایلنا، در راستای ساماندهی، تقویت کارگزاری‌ها و خدمات‌رسانی بیشتر به عشایر و روستاییان، در دیدار حسن ابراهیمی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد) با مهدی غیب‌اللهی (مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه)، جواد شمس (مسئول امور دام‌پروری و عشایر جهاد کشاورزی ابرکوه) و گل‌پور (مدیرعامل شرکت تعاونی عشایری شهرستان ابرکوه) مقرر شد ارائه کلیه خدمات به عشایر مشروط به عضویت در صندوق بیمه روستاییان و عشایر شود.

ابراهیمی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مزایا و حمایت‌های دولت در این صندوق، با ارائه آمار از وضعیت بیمه در استان و شهرستان ابرکوه گفت: وضعیت کارگزاران این شهرستان برای معرفی و هدایت افراد به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بسیار ضعیف است و امید است با همکاری یکدیگر و تلاش و همت شرکت تعاونی عشایری کوچ قشلاق این شهرستان، بتوان کلیه عشایر و افراد فاقد بیمه را تحت پوشش قرار داد.

مهدی غیب‌اللهی، صندوق بیمه روستاییان و عشایر را یکی از صندوق‌های بیمه‌ای مهم و تاثیرگذار بر زندگی قشر محروم جامعه خواند و گفت: چتر بیمه‌ای در همه زمینه‌ها نقش مهم و تاثیر گذاری دارد که در صورت نبود بیمه و حمایت صندوق افراد باید تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار می گرفتند.

او همچنین بیمه نبودن افراد را ناشی از عدم آگاهی و اطلاع از مزایا و حمایت‌های صندوق توصیف کرد.

شمس مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه نیز، گفت: تاکید ما براین است که کلیه افراد تحت پوشش بیمه قرار گیرند و شرکت تعاونی عشایری کوچ قشلاق یک شرکت فعال و جدیدالتاسیس است که این شرکت می‌تواند با حمایت دفتر استان به عنوان کارگزار کلیه عشایر و روستاییان حوزه خود را تحت پوشش قرار دهد.

در پایان صورتجلسه‌ای با حضور اعضا اتخاذ و مقرر گردید شرکت تعاونی عشایری کوچ قشلاق به مدت سه ماه به عنوان کارگزار صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر فعالیت کند و در صورت کسب سهمیه ابلاغی به عنوان کارگزار صندوق در شهرستان ابرکوه به فعالیت خود ادامه دهد.

همچنین مقرر شد ارائه کلیه خدمات به عشایر مشروط به عضویت در صندوق بیمه روستاییان و عشایر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =