کد خبر: 17877
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان یزد از اتصال یک هزار و ۶۴۶ مدرسه دولتی شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت رایگان با اختصاص ۱۱۵ ترابایت حجم اینترنت ماهانه خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، محمدرضا پاکدل، با اشاره به این‌که طرح هوشمندسازی مدارس استان در تابستان سال گذشته با پوشش کامل مدارس دولتی شهری و روستایی به اتمام رسید، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۳۸ مدرسه شهری و ۵۰۸ مدرسه روستایی استان با دریافت مودم و پهنای باند رایگان، به شبکه ملی اطلاعات متصل و اینترنت پرسرعت رایگان دارند.

وی افزود: با شیوع کرونا در کشور و نیاز مدارس به آموزش مجازی در ابتدای سال تحصیلی گذشته ماهانه ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مدارس شهری و روستایی استان یزد اختصاص یافت که بر اساس پایش صورت گرفته، اغلب مدارس در آموزش مجازی با کمبود حجم مواجه شده بودند.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان یزد گفت: با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تامین هزینه افزایش ترافیک مدارس، حجم اینترنت مدارس استان از ۳۰ گیگابایت به ۷۰ گیگابایت ارتقا یافت و بر این اساس ماهانه ۱۱۵ ترابایت حجم اینترنت رایگان به مدارس شهری و روستایی استان یزد اختصاص یافته است.

پاکدل در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه هوشمندسازی مدارس استان متشکل از اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و مخابرات منطقه یزد، ب  کیفیت و روند ارائه سرویس یاد شده به مدارس نظارت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =