کد خبر: 17872
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
آب روستا

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افتتاح پروژه تأمین و انتقال آب به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت اردل در هفته آینده خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، عطاء‌الله ابراهیمی امروز گفت: پروژه تأمین و انتقال آب به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت اردل از سال ۱۳۹۶ آغاز و در همان سال عملیات احداث کانال آبگیر، حوضچه رسوبگیر، ساختمان ایستگاه پمپاژ و خرید بخشی از لوازم مکانیکال با اعتباری بالغ بر ۲/۵ میلیارد تومان انجام شد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از سال ۹۶ تا ۹۹ پروژه به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم راکد و پس از آن با پیگیری‌های به عمل آمده اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، ملی و جهش تولید با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان انجام شد.

وی افزود: با توجه به احساس تکلیف مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان جهت تکمیل این پروژه، اقدام به بکارگیری همزمان ۳ پیمانکار در بخش‌های ساخت و ساز، نصب تجهیزات الکتریکال و نصب تجهیزات مکانیکال نمودیم اما با شروع کار پیمانکاران در مهرماه ۹۹ مشکلات اجتماعی شروع و حدود ۵ ماه پروژه راکد ماند.

ابراهیمی با بیان اینکه با افتتاح این طرح برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم انجام می‌شود، ادامه داد: در این مدت چندین بار با نمایندگان کشاورزان مکاتبه و خاطرنشان شده در صورتی که نسبت به رفع این مشکلات اقدام ننمایند اعتبار این پروژه عودت داده می‌شود لذا با مرتفع شدن مشکلات اجتماعی در اواخر اسفند ۹۹، پیمانکاران عملیات اجرایی را آغاز نمودند.

 مدیرکل جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه تخصیص مرحله دوم اعتبار جهش تولید از سوی سازمان برنامه و بودجه با تأخیر صورت گرفت، اظهار کرد: به محض تخصیص اعتبار بلافاصله ترانس خریداری و اکنون در مرحله نصب می‌باشد که پس از کنترل نهایی توسط کارشناسان شرکت برق و سرویس موتورپمپ‌ها، در هفته آینده پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =