کد خبر: 17629
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
هلال

صبح امروزکارگاه آموزشی اطفاء حریق، امداد گری و کمک های اولیه با همکاری جمعیت هلال احمر همدان درنمازخانه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان برگزار شد .

به گزارش روستانیوز، مهرداد آزادی رئیس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان همدان گفت: دوره های آموزشی اطفاء حریق وپیشگیری از آتش سوزی عاملی جهت افزایش مشارکت های مردمی در حفاظت از منابع طبیعی است.
آزادی عنوان کرد: درراستای اجرای طرح ۳ در ۱۴ در سال ۱۴۰۰ و با توجه به سیاست های ابلاغی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور در مدیریت عرصه های منابع طبیعی و درراستای تحقق شعار تولید ، پشتیبانی و مانع زدایی ها ، کارگاه پیشگیری و اطفاء حریق وکمک های اولیه ویژه بهره بردارن ، دهیاران ،همیاران طبیعت وهمکاران مستقر در مناطق بحرانی شهرستان همدان برگزار شد .
 وی بیان داشت ۲ نقطه بحرانی حریق درعرصه های منابع طبیعی در شهرستان همدان در منطقه حیدره ودامنه الوند شناسایی شده است که اکیپ های اطفاء حریق با همکاری دهیاری ها، شوراهای اسلامی، کوهنوردان، تشکلهای مردم نهاد و همیاران طبیعت در این نقاط بحرانی تشکیل و در حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی و مواقع بحرانی از جمله آتش سوزی با این اداره همکاری می کنند.
 آزادی گفت: با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی ،تمهیدات و آموزش های انجام شده سال قبل  کمترین میزان حریق را در طی سالهای اخیر در منابع طبیعی رخ داد  وامیدواریم به یاری خداوند در سال جدید نیزهیچگونه حریقی در عرصه های منابع طبیعی اتفاق نیفتد.
 وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را توانمندی سازی جوامع محلی و بهره برداران ، ایجاد هماهنگی بین گروههای مردمی و اداره منابع طبیعی در اطفاء حریق و آمادگی منابع انسانی در برخورد با آتش سوزی واموزش کمکهای اولیه در برخورد با صدمات اتش سوزی اعلام کرد.
 سید امین مشعریان رئیس آموزش، ترویج ومشارکتهای مردمی اداره کل منابع طبیعی استان همدان و مسئول برگزاری این کارگاه آموزشی بیان داشت :یا توجه به گرم شدن هوا و افزایش خطر آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی ، آموزش بهره برداران ، همیارن طبیعت، دهیاران، همکاران یگان حفاظت و نیروهای مردمی می تواند نقش بسیار موثری در پیشگیری از حریق و کمک به اطفاء آن در مواقع بحرانی داشته باشد
در این کارگاه تعداد ۴۰ نفر از بهره برداران و دهیاران مناطق بحرانی شرکت داشتند وآموزش های لازم درخصوص پیشگیری و اطفاء حریق و امداد و نجات در هنگام حریق را فرا گرفتند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =