کد خبر: 17533
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
تخریب

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از بازگشت ۵۸۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان به بیت‌المال در سایه همکاری و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی در سال جاری خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش وقوع جرم و تخلف از بین بردن زمینه‌های وقوع جرم و تخلف است ، افزود: اجرای قانون حدنگار در اراضی ملی و منابع طبیعی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از تخریب ، تصرف و تعرض اراضی ملی می‌باشد لذا ضروری است تا دستگاه‌های متولی نسبت اجرای حدنگار و اخذ سند مالکیت اقدام کنند.

وی اظهارکرد: هر چند یکی از مهم‌ترین برنامه‌های‌ دستگاه قضایی استان توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم است در صورتی که اقدامات پیشگیرانه اثربخش نباشد دستگاه قضایی با اتکا بر اقدامات قانونی با متصرفان ، مخربیا و متخلفان در این عرصه برخورد می‌کند.

وی گفت: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، برخورد با فعالیت‌های غیرقانونی تعاونی‌های مسکن و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، اجرایی کردن جامع و کامل مصوبات جلسه و عدم واگذاری انشعابات به ساخت و سازهای غیر مجار از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در این جلسه بود.

سیدعبدالله طباطبایی ، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر اهتمام ویژه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به صیانت از بیت‌المال و اراضی ملی گفت: توجه ویژه نسبت به نگهداری از اراضی ملی و پاسداری از آن ، از اهم اولویت‌های دستگاه قضایی است لذا با هرگونه تخلف و سهل‌انگاری در صیانت از بیت‌المال و اراضی ملی مطابق قانون به شدت برخورد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =