کد خبر: 17531
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴
کلزا

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از برداشت ۴۴۵ تن دانه روغنی کلزا از سطح ۲۰۶ هکتار از مزارع این شهرستان خبرداد.

به گزارش روستانیوز، جواد گودرزی در گفت وگو با رسانه ها افزود: کشت محصول کلزا  در ۲۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شده که سطح قابل برداشت ۲۰۶ هکتار بوده است.

وی بیان کرد: عملکرد متوسط برداشت کلزا در هر هکتار ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم است.

 وی اظهارداشت: کشت محصول کلزا زیر نظر کارشناسان فنی جهاد کشاورزی با استفاده از بذور اصلاح شده هیبرید و دستگاه‌های کارنده ریزدانه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: مبارزه با آفات و بیماری ها در زمین های کشاورزی، استفاده از عناصر تثبیت شده ماکرو و میکرو موجود در خاک و تحقق تعهدات روغنی مورد نیاز داخلی را از مزایای کشت محصول کلزا است.

وی  اضافه کرد: با توجه به اینکه ۹۲ درصد روغن مورد نیاز کشور وارداتی بوده و تنها هشت درصد تولید داخل است، انتظار می‌رود کشاورزان در زمینه توسعه کشت محصولات دانه های روغنی اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه ۳۵ درصد ازجمعیت ۳۵۰ هزار نفری بروجرد به شغل کشاورزی ودامپروری مشغول هستند، ادامه داد: بروجرد دارای ۶۹ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی بوده که ۳۴ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و مابقی دیم است.
 کشت پاییزه کلزا از ۱۵ شهریورماه آغاز شده است و تاپنجم مهرماه ادامه دارد .

روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول، از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است و بین ارقام و در شرایط مختلف تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =