کد خبر: 1749
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
پرورش ماهی

تعدادی از نیروهای جوان با راه اندازی یک واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری همدان، موفق به بومی سازی سامانه هوشمند پرورش ماهیان، شیلات و کشاورزی در کشور شدند.

به گزارش روسنا به نقل از ایرنا، مدیرعامل این واحد فناور اظهار داشت: این سیستم هوشمند، یک شرایط مطلوب زیستی برای ماهی ها فراهم می کند و شرایط مختلفی چون دما، PH آب و کاهش یا افزایش میزان آب را به صورت مداوم بررسی و بهترین شرایط را برای زندگی ماهی ها ایجاد می کند.
مهران بیگلری خوشمرام افزود: این سامانه ریسک تلفات در استخرها را به حداقل می رساند، سرریز شدن آب استخر (بر اثر گرفتگی مجرای خروج آب) را اعلام می کند و تغییرات (کاهش یا افزایش) دمای آب استخر را از طریق اپلیکیشن به تلفن همراه اطلاع می دهد.
وی افزود: در مراکز پرورش ماهی اندازه گیری لحظه ای، پارامترهایی ازقبیل DO (اکسیژن)، PH و آمونیاک اهمیت زیادی دارند که با اندازه گیری آن این مقادیر را کنترل کرد.
این فعال فناور بیان کرد: از آنجا که انواع ماهی ها در سنین متفاوت از رشد به میزان مشخصی از اکسیژن نیاز دارند، برای صرفه جویی انرژی مصرفی می توان پمپ های هوادهی را با توجه به نیاز ماهیان به صورت توالی روشن و یا از مدار خارج کرد. 
وی ادامه داد: دستگاهی که طراحی کردیم علاوه بر نشان دادن لحظه ای پارامترهای حیاتی، مجهز به تغذیه موازی از طریق باتری است و می تواند در صورت بروز مشکل، هشدار مربوط به رخداد را فعال و پیام های مناسب را برای اطلاع اپراتور ارسال کرد. 
بیگلری با اشاره به دیگر تولیدات این واحد فناور گفت: یکی دیگر از سامانه های تولیدی شرکت، تولید سامانه هوشمند برای آکواریوم است که این سامانه نیز فروش خوبی در سراسر کشور داشته است.
وی درخصوص میزان فروش محصولات شرکت، اظهار داشت: این شرکت دانش بنیان فعالیت خود را از تیرماه 97 آغاز کرده و در این مدت حدود 600 میلیون ریال فروش داشته است و اکنون نیز دستگاه های خود را با سه نفر کارمند تولید می کند.
مدیرعامل این واحد فناور افزود: دستگاه هوشمند سازی گلخانه ها و کشاورزی نیز در برنامه آتی شرکت گنجانده شده است و در مرحله تحقیق و توسعه به سر می برد.
وی با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات برای توسعه این طرح ها، عنوان کرد: 480 میلیون ریال تسهیلات برای توسعه شرکت در نظر گرفته شده است که پس از چندین ماه دوندگی تاکنون 160 میلیون ریال از آن تخصیص یافته است.
بیگلری ادامه داد: 320 میلیون ریال باقی مانده قرار است در 2 مرحله پرداخت شود که همین طولانی شدن پرداخت ها موجب وقفه در تولید محصولات شده است و سخت گیری در خصوص ضمانت بانکی دریافت تسهیلات را مشکل کرده است.
به گزارش ایرنا؛ استان همدان 54 شرکت دانش بنیان، 2 مرکز رشد و 118 شرکت فناور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =