کد خبر: 1746
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
پاپی زاده

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نابودی ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان در اثر سیل گفت: نابودی ارضی کشاورزی مناطق سیل زده موجب افزایش بیکاری، مهاجرت و حاشیه نشینی شده است.

به گزارش روسنا به نقل از  خبرگزاری خانه ملت،  عباس پاپی زاده در رابطه با ازبین رفتن باغات و مزارع مناطق سیل زده و  بیکاری تعداد زیادی از کشاورزان و روستائیان گفت: در مسیر سیل هر گیاهی که بیش از یک هفته در زیر آب بوده، دچار خفگی شده و از بین رفته است. اکثر  باغات و مرکبات شهرستان  دزفول  تا ارتفاع دو تا سه متر زیر آب و گل و لای رفته‌اند و راه هوا و نفس آنها کاملاً بسته شده است. 

خسارت‌های ناشی از سیل در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، حجم تخریب و خسارت‌های سیلاب های اخیر  را در 50 سال اخیر بی سابقه دانست و افزود: استان خوزستان در سیل اخیر از حوزه‌های مختلف زمین‌های کشاورزی و باغات، مناطق مسکونی، جاده‌ها و زیر ساخت‌های اصلی آسیب جدی دیده است. 

نابودی 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان در اثر سیل 

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه، حدود 20 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان خوزستان تولید می‌شود، تصریح کرد: حدود 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان در اثر سیل از بین رفته است. خوزستان در سال جاری به واسطه بارش‌های بسیار خوب و تدابیر در نظر گرفته شده می‌توانست رکورددار تولید گندم در کشور باشد. از دولت درخواست می‌کنیم هر چه سریع‌تر خسارت کشاورزان استان را پرداخت کند تا آنها بتوانند بار دیگر با خرید مواد مورد نیاز، کشت و کارشان را احیاء کرده و در چرخه تولید بمانند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حجم بالای خسارت‌های سیل به مناطق مسکونی استان خوزستان ادامه داد: بسیاری از ساختمان‌ها به مدت یک ماه زیر آب بوده‌اند و دیگر قابل سکونت نیستند، همچنین بخش قابل ملاحظه ای از خانه‌ها و مناطق مسکونی کاملاً تخریب شده‌اند.

بیکاری، مهاجرت و حاشیه نشینی تبعات ناشی از  سیل اخیر

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیکاری تعداد زیادی از کشاورزان و روستائیان استان خوزستان به دلیل تخریب مزارع و باغات در اثر سیل، خاطر نشان کرد:کشاورزان  تمامی اندوخته‌های نقدیشان  را به پای زمین‌هایشان ریختند، اما متاسفانه در اثر سیل تمامی محصولاتشان نابود شده و دیگر هیچ نقدینگی برای شروع مجدد در اختیار ندارد، همچنین معیشت آنها و خانواده‌هایشان به مدت یک سال کاملاً از بین رفته است، سیل‌ باعث بیکاری، کوچ و در نهایت حاشیه نشینی تعدادی زیادی از روستائیان شده است.

ضرورت تسریع در ترمیم زیرساختهای تخریب شده در اثر سیل 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطر نشان کرد: از دولت می‌خواهیم ضمن پرداخت تسهیلات به سیل زده‌ها هرچه سریعتر زیر ساخت‌ها و زمین‌های زراعی تخریب شده در اثر سیل را ترمیم و احیا کند، تا کشاورزان بتواند  آثار سیل و سیلاب را روفت و روب کرده و زمین و باغ هایشان را برای کشت و محصول آماده کنند. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =