به گزارش روسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و به نقل از دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد، اهم مباحث مطروحه در این نشست عبارت بود از:
-تبیین ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و توسعه ای شبکه تعاونیها و تشکلهای تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی از جمله تعاونی ها، نظام های صنفی کشاورزی و نظام های بهره برداری در سطح استان ها و تبیین برنامه های راهبردی و اجرایی سازمان تعاون روستایی و ضرورتهای اطلاع رسانی این ظرفیتها به جامعه ذینفعان و سیاستگذاران بخش کشاورزی
-تشریح برنامه ها و اقدامات دفتر شبکه دانش در حوزه سیاستگذاری و تولید رسانه های ترویجی، نحوه اعلام نیازهای موضوعی برای تولید رسانه های آموزشی ترویجی و ضرورت های بررسی امکان یابی و زمینه سازی تعاملات آتی طرفین در قالب های ترجیحاً اجرایی و یا تفاهم نامه ای
-ضرورت قرار گرفتن تشکل های کشاورزی بعنوان مخاطبین اصلی در سیاست ها و برنامه های تولید رسانه های ترویجی با توجه به الزامات قانونی برای حمایت از تشکلها و زمینه سازی برای فعال شدن آنها
-ضرورت توسعه تعاملات فی مابین در حوزه رسانه ها و طرح نیازها و پیشنهادات در جلسات مختلف بویژه در سطح مدیران عالی دو سازمان
در ادامه جلسه و طی تصمیمات اتخاذ شده مقرر گردید:
-مکاتبه ای از سوی معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام پذیرد و طی آن نیازهای موضوعی سازمان تعاون روستایی برای برنامه ریزی فنی و محتوایی تولید و پخش برنامه های رسانه ای اعلام شود.
-پس از نهایی شدن توافقنامه سازمان تات با صدا و سیما و تشکیل کمیته های تخصصی و موضوعی از مشارکت نمایندگان سازمان تعاون روستایی و تشکلهای مختلف موضوعی برای تبیین برنامه های مورد اجرا در این حوزه استفاده شود.
-در راستای تبیین و تشریح ساختار اصلاحی نظام صنفی کشاورزی مصوبه هیات دولت و ضرورت اطلاع رسانی این موضوع در برنامه های تلویزیونی مکاتبه ای از سوی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برای تولید برنامه های تلویزیونی ویژه این موضوع انجام پذیرد.
-تبیین ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و توسعه ای شبکه تعاونیها و تشکلهای تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی از جمله تعاونی ها، نظام های صنفی کشاورزی و نظام های بهره برداری در سطح استان ها و تبیین برنامه های راهبردی و اجرایی سازمان تعاون روستایی و ضرورتهای اطلاع رسانی این ظرفیتها به جامعه ذینفعان و سیاستگذاران بخش کشاورزی
-تشریح برنامه ها و اقدامات دفتر شبکه دانش در حوزه سیاستگذاری و تولید رسانه های ترویجی، نحوه اعلام نیازهای موضوعی برای تولید رسانه های آموزشی ترویجی و ضرورت های بررسی امکان یابی و زمینه سازی تعاملات آتی طرفین در قالب های ترجیحاً اجرایی و یا تفاهم نامه ای
-ضرورت قرار گرفتن تشکل های کشاورزی بعنوان مخاطبین اصلی در سیاست ها و برنامه های تولید رسانه های ترویجی با توجه به الزامات قانونی برای حمایت از تشکلها و زمینه سازی برای فعال شدن آنها
-ضرورت توسعه تعاملات فی مابین در حوزه رسانه ها و طرح نیازها و پیشنهادات در جلسات مختلف بویژه در سطح مدیران عالی دو سازمان
در ادامه جلسه و طی تصمیمات اتخاذ شده مقرر گردید:
-مکاتبه ای از سوی معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام پذیرد و طی آن نیازهای موضوعی سازمان تعاون روستایی برای برنامه ریزی فنی و محتوایی تولید و پخش برنامه های رسانه ای اعلام شود.
-پس از نهایی شدن توافقنامه سازمان تات با صدا و سیما و تشکیل کمیته های تخصصی و موضوعی از مشارکت نمایندگان سازمان تعاون روستایی و تشکلهای مختلف موضوعی برای تبیین برنامه های مورد اجرا در این حوزه استفاده شود.
-در راستای تبیین و تشریح ساختار اصلاحی نظام صنفی کشاورزی مصوبه هیات دولت و ضرورت اطلاع رسانی این موضوع در برنامه های تلویزیونی مکاتبه ای از سوی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برای تولید برنامه های تلویزیونی ویژه این موضوع انجام پذیرد.