کد خبر: 16169
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
گندم

مدیر تعاون روستایی استان سمنان از خریداری ۱۵ هزار تُن گندم به وسیله شبکه تعاون روستایی استان از کشاورزان به صورت تضمینی خبرداد.

 به گزارش روستانیوز، احسان عباسپور عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: برای خرید تضمینی از گندم کاران استان سمنان، ۲۱ مرکز خرید گندم آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از اوایل خرداد ماه از غرب استان سمنان آغاز شده است، افزود: براساس مصوبه دولت هر کیلوگرم گندم به قیمت ۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان بیان کرد: گندم‌های خرید تضمینی شده به کارخانجات آرد و سیلوهای گندم در استان حمل شده است.

وی اظهار داشت: شرکت های تعاونی روستایی استان به مباشرت از اداره کل غله و بازرگانی به خرید تضمینی گندم اقدام کرده‌اند.

عباسپور از آغاز خرید دانه های روغنی کلزا در استان سمنان خبر داد و گفت: تاکنون ۴۲۰ تن دانه روغنی کلزا به وسیله شبکه تعاونی روستایی استان از کشاورزان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به وسیله دولت  ۱۱۵ هزار ریال اعلام شده است که پیش بینی می‌شود امسال  ۸۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

 مدیر تعاون روستایی استان سمنان خاطرنشان کرد: هشت مرکز برای خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در استان سمنان پیش‌بینی شده است.

شرکت های تعاون روستایی به مباشرت از سوی شرکت بازرگانی دولتی استان سمنان اقدام به خرید تضمینی کلزا از کشاورزان می کنند.

به گزارش ایرنا، در سال ۹۹ مقدار خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۳۱ استان به هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید که ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بیش از ۲۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

امسال بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار هکتار زمین زراعی زیر کشت گندم رفته که نسبت به سال گذشته کشت این محصول ۲.۳ درصد افزایش داشته است.

۳۲ هزار و ۲۴۰ هکتار مجموع کشت گندم در استان سمنان به روش دیم و آبی است که از این وسعت ۲۱ هزار و ۵۴۰ هکتار مربوط به کشت گندم آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار مربوط به کشت دیم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =