کد خبر: 16164
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
بیمه

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: ۷۵ درصد از این افراد، خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان، حسین بانک اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در قالب صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار روستاییان و عشایر، ایرانیان و سلامت همگانی، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی ادامه داد: اشتباهات ناشی از ناخوانا بودن نُسخ تجویزی یکی از مشکلات بخش درمان است که با بهره‌گیری از نسخه‌نویسی الکترونیک، این اشتباهات از بین رفته است تا کمک زیادی در حوزه درمان به بیماران کند.
مدیرکل بیمه سلامت اصفهان با اشاره به مزایای نسخه‌نویسی الکترونیک از جمله بالابودن سرعت، دقت و شفافیت آماری آن افزود: شفاف‌سازی اطلاعات و آمار سازمان‌های بیمه‌گر، شفاف‌سازی اطلاعات بیمه‌شدگان و موسسات طرف قرارداد و تکمیل بانک اطلاعاتی پرونده سلامت برای حوزه‌های تصمیم‌گیر نظام سلامت کشور از دیگر اهداف نسخه نویسی الکترونیک است.
وی اضافه کرد: بیمه‌شدگان با مراجعه به سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت(خدمات غیرحضوری) به آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc و یا با اجرای کُد دستوری #۱۶۶۶* می‌توانند از آخرین وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند.

بانک اظهار کرد: هر موضوعی در زمینه بیمه‌کردن افراد زیر پوشش سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر درمان پایه کشور، از طریق سایت رسمی این سازمان به آدرس www.ihio.gov.ir یا از طریق صدور پیام در رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در عین حال هشدار داد: در صورت تماس با بیمه‌شدگان در باره دریافت مبلغ برای کارت اعتباری، آنها نباید به هیچ وجه به این افراد سودجو و فرصت‌طلب اعتماد کنند.
وی یادآور شد: بیمه سلامت هرگز برای بیمه کردن افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و هرگونه تماس برای بیمه پایه یا مواردی که موجب تهدید همشهریان در باره  بیمه پایه آنان یا ابطال دفاتر بیمه‌شدگان و مواردی از این قبیل باشد، جعلی است و مردم باید این موضوع را از طریق سامانه تلفنی شبانه‌روزی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت ایران و یا پُرتال شکایات سازمان به آدرس shekayat.ihio.gov.ir اطلاع دهند.

دفاتر سازمان بیمه سلامت از ابتدای تیر چاپ نمی‌شود
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان، اجرای نسخه الکترونیک و کاهش کاربرد دفترچه‌های بیمه را یکی از مهمترین اقدامات سازمان بیمه سلامت اعلام کرد و گفت: کاهش کاربرد دفترچه‌های درمانی نیز بدنبال استقرار نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور، در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: چاپ دفاتر بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، چاپ دفاتر بیمه روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از ابتدای خرداد و چاپ دفاتر سایر بیمه‌شدگان شامل کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان از ابتدای تیر متوقف شده است و بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات درمانی از کُد ملی خود استفاده می‌کنند.

بانک اظهار داشت: مراکز درمانی که به هر دلیل آماده ارائه خدمات درمانی الکترونیک به شهروندان نیستند، مُجازند از طریق سربرگ مرکز و درج کُد ملی بیمار، خدمات خود را ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، از حدود ۴۰ میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفرشان در استان اصفهان ساکن هستند که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر کارمند دولت، ۴۳۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی، ۱۷ هزار نفر بیمه ایرانیان، ۶۷۰ هزار نفر بیمه روستایی و حدود ۹۰ هزار نفر جزو سایر اقشار جامعه هستند.   

چهار هزار و ۸۶۰ موسسه در اصفهان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت هستند که این استان پس از تهران از لحاظ تعداد، بیشترین مراکز طرف قرارداد را در کشور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =