انتخابات

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت استانداری خراسان شمالی از برگزاری اخذ رای در ۲۸۶ شعبه در ۲ شهر بجنورد و شیروان به صورت الکترونیکی خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، امیر براتی روز پنجشنبه اظهار داشت: بر اساس بررسی ۲۱۰ دستگاه رای گیری الکترونیک برای شعبه بجنورد و ۷۶ دستگاه نیز برای شهر شیروان در این استان پیش بینی شد.

 مسوول کمیته فناوری ستاد انتخابات سیزدهمین  ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری استان خراسان شمالی  از مردم خواست که در ساعات اولیه رای گیری به شعب  اخذ رای مراجعه کنند.
وی داشتن شناسنامه و کارت ملی را برای رای دهندگان در شعب اخذ رای الزامی است و کسانی که کارت ملی ندارند، حتما باید شماره ملی خود را ارایه دهند.
 براتی اظهار داشت: در ۲ شهر بجنورد وشیروان که رای گیری به صورت  الکترونیکی  انجام می شود، افراد باید کد نامزدی که به وی رای می دهند را داشته باشند و ثبت این کد در رای گیری الکترونیکی الزامی است.
وی با بیان اینکه فرایند رای گیری الکترونیکی بسیار کوتاه است افزود: افرادی که سواد ثبت اطلاعات بر روی دستگاه را ندارند، باید فردی مطمئن از اعضای خانواده به همراه داشته باشند، زمانی که کد نامزد وارد خواهد شد، تصویر آن نیز رویت می شود.

براتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دستگاه های الکترونیکی هیچ ارتباطی با اینتر نت و شبکه های ارتباطی ندارند اظهار داشت: بعد از پایان رای گیری اطلاعات تخلیه خواهد شد و تمام فرایند مکانیزه است.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری همزمان با میاندوره ای پنجمین انتخابات خبرگان رهبری و میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار می شود.
در این دوره از انتخابات در استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۷۲ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند و در آخرین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۶۰ درصد از واجدین شرایط اخذ رای شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =