کد خبر: 1427
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره روند صعودی قیمت‌ها در بورس گفت: در پی افزایش قیمت دارایی‌های مختلف، بازار سرمایه از سایر بخش‌های اقتصادی عقب‌ مانده و از نظر اقتصادی ارزش دارایی‌های این بخش به روز نشده است؛ در نتیجه این بازار پتانسیل مناسبی برای رشد دارد.

به گزارش روسنا به نقل از ایسنا، مجتبی شهبازی درباره وضعیت بازار سرمایه در سال ۱۳۹۸ پیش‌بینی کرد که جو مثبتی در بازار سرمایه برقرار شود.

وی با بیان اینکه همیشه بحث‌های سیاسی اثرات کوتاه مدت دارد و در بلند مدت نمی‌تواند بازار سرمایه را درگیر خود کند، گفت: با پتانسیل‌های خوبی که در این بخش وجود دارد به نظر می‌رسد بتوانیم در سال جدید سودآوری قابل توجهی را در بازار سرمایه شاهد باشیم.

شهبازی درباره "رونق تولید" اظهار کرد: اگر به صورت علمی نگاهی به اقتصاد داخلی داشته و با علم روز دنیا حوزه‌های اقتصاد داخلی را سازماندهی کنیم، گام مؤثری در این بخش خواهیم برداشت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر وضعیت بازار سرمایه روند صعودی دارد اما در پی افزایش قیمت دارایی‌های مختلف، این بازار از سایر بخش‌های اقتصادی عقب مانده است؛ یعنی از نظر اقتصادی ارزش دارایی‌های بازار سرمایه نسبت به رشد نرخ دلار به روز نشده است.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: هر صنف اقتصادی نیازمند معرفی به عموم جامعه است که معمولاً این کار در تمامی کشورهای پیشرفته اقتصادی توسط نمایشگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد. در بازار سرمایه نیز همین نمایشگاه می‌تواند محلی مناسبی جهت معرفی و ارائه خدمات شود.

شهبازی تاکید کرد: یکی از مشکلات بازار سرمایه در ایران عدم معرفی آن و جذب کم مردم است که می‌توانیم با حضور در این نمایشگاه از این فرصت استفاده و علاوه بر معرفی خود سرمایه قابل توجهی را جذب کرده و بسیاری از مشکلات را بر طرف کنیم.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات بازار سرمایه ایران ضعف فرهنگ‌سازی است و برگزارکنندگان این نمایشگاه می‌توانند در این امر کمک‌های قابل توجهی کنند. به نظر می‌رسد همه صنف‌های مرتبط حتی با حضور کوچک در این نمایشگاه می‌توانند نقش مؤثر خود را ایفا کنند. حوزه بازار سرمایه یک صنعت با پتانسیل بالاست که باید در پی ارتقای آن نیز باشند.

وی تاکید کرد: یکی از مزایای دارایی‌های بازار سرمایه این است که دارایی‌های آن دچار استهلاک نمی‌شوند و دارای پتانسیل بالایی برای رشد نیز هستند که می‌توانیم با فرصتی که نمایشگاه برای آشنایی با بازار سرمایه ایجاد می‌کند از آن‌ها استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =