کد خبر: 14239
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
تخریب

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آزادسازی ۲ هکتار از اراضی کشاورزی در قزوین که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بودند، خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، پرویز عبدی روز دوشنبه  افزود: اراضی آزاد شده شامل زمین‌های زراعی و باغی در روستاهای باراجین و شفیع آباد قزوین بودند.

وی ادامه داد: در پی آزادسازی این اراضی، ۱۳ مود ساخت و ساز غیرمجاز در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی قلمع و قمع تخریب شد.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: ساخت و سازهای انجام شده در اراضی یاد شده شامل فنس کشی، اتاقک و دیوارکشی بود که به شکل غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از امور اراضی از سوی سودجویان ایجاد شده بود.

عبدی خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی به موجب قانون ممنوع است و متقاضیان پیش از هرگونه اقدام باید از شرایط لازم برای تغییر کاربری برخوردار بوده و درخواست خود را در این زمینه به مدیریت امور اراضی ارایه کنند.

وی افزود: اراضی کشاورزی در کشور ما محدود است و در راستای تامین امنیت غذایی باید از آنها صیانت کرده و از خرد شدن و تغییر کاربری آنها جلوگیری کنیم.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =