کد خبر: 14236
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
مسکن روستا

رییس بنیاد مسکن شهرستان پاکدشت گفت: این شهرستان از ۲۰ هزار و ۶۹۵ واحد مسکن روستایی برخوردار است که ۷ هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی دارای عمر ۲۵ سال و بیشتر بوده و ۶ هزار و ۹۸۱ واحد نامقاوم هستند که معادل ۳۵ درصد کل واحدهای مسکونی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، توکل الهی روز دوشنبه گفت: شهرستان پاکدشت ۴۲ روستای فعال و غیرفعال دارد که از این تعداد، ۳۵ روستا فعال است.

وی گفت:از مجموع ۲۰ هزار و ۶۹۵ واحد مسکونی روستایی شهرستان پاکدشت، ۶ هزار و ۹۸۱ واحد، دارای بافت فرسوده و قدیمی است.

 پاکدشت

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه و استانداری تهران در خصوص نوسازی بافت فرسوده روستایی گفت:  در اولین مرحله از اجرای این طرح، ۱۰۰ سهمیه تسهیلات بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی به بنیاد مسکن پاکدشت اختصاص یافته تا با استفاده از آن، روستائیان نسبت به تخریب ملک قدیمی خود اقدام و نسبت به احداث بنای جدید ۶۰ تا ۱۰۰ مترمربعی اقدام کنند.

الهی اضافه کرد:به منظور تخریب و بازسازی منازل فرسوده روستایی، علاوه بر ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۲ ساله با نرخ سود ۵ درصد درنظر گرفته شده که با معرفی متقاضیان به بانک عامل، افراد می‌توانند اقساط تسهیلات را دو سال پس از ساخت مسکن پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با استانداری تهرا و فرمانداری پاکدشت، مقرر شد که دهیاری‌ها جواز را به صورت رایگان و با حداقل عوارض برای متقاضیان صادر گردد.

رئیس بنیاد مسکن پاکدشت گفت: برای افراد متقاضی نقشه‌هایی در نظر گرفته شده که دیگر نیاز به پرداخت هزینه برای تهیه آن نیست و علاوه بر این، هزینه ۵۰۰ هزار تومانی برای هزینه‌های نظارتی به حساب این افراد واریز می‌شود.

وی همچنین به کمک بلاعوض ۸۵ میلیون تومانی برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و دارای عضو معلول اشاره کرد و افزود: برای افرادی که تحت پوشش بهزیستی بوده و دارای عضو معلول در خانواده هستند، این کمک بلاعوض تا سقف ۸۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

الهی افزود: این طرح در تمامی روستاهای پاکدشت اجرایی شده و تا کنون ۱۵ پرونده به منظور درخواست جواز تشکیل شده که از این تعداد برای ۹ نفر دستور نقشه صادر شده و ۳ نفر از متقاضیان پروانه ساخت دریافت کرده‌اند.

پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =