کد خبر: 14234
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
تور

رییس اداره محیط زیست سمیرم از ممنوعیت صید انواع آبزیان در زیستگاه‌های آبی و رودخانه‌های این شهرستان جنوب استان اصفهان خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمد عباسی روز دوشنبه اظهار داشت: فصل جاری زمان تخم ریزی و تکثیر انواع ماهی‌ها در زیستگاه‌های آبی و سدهای شهرستان است و صید، آسیب زیادی به آبزیان وارد می‌کند.

به گفته وی این ممنوعیت به منظور حفظ ذخایر آبزیان منطقه و جلوگیری از دست‌اندازی به محیط زیست آبی انجام و اجرا می‌شود.

رییس اداره محیط زیست سمیرم با اشاره به وجود ماهی در سدهای قرقاچ، کمانه و حنا، خاطرنشان کرد: علاوه بر این صید از رودخانه‌های حسین آباد، کزن، ماربر، بی‌بی سیدان، بردکان و سایر زیستگاه‌های آبی طبیعی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

عباسی تاکید کرد: با شروع فصل تخم‌ریزی ماهیان، گشت‌های زیست محیطی بیشتر شده و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به اداره محیط زیست  منطقه اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: ادوات صید صیادان غیرمجاز این فصل، جمع آوری و متخلفان به منظور اعمال قانون و صدور رأی به دادگستری سمیرم معرفی می‌شوند.

رییس اداره محیط زیست سمیرم درباره صید در سد مخزنی حنا، اظهارداشت: متخلفان با وجود پایین آمدن حجم زیادی از آب این سد، باز هم در مواردی اقدام به صید یا شکار غیرمجاز می‌کنند که طبق قانون با آنها برخورد می شود.

عباسی تصریح کرد: صید، شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه‌های آبی و حیات وحش جُرم و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، قابل تعقیب و مجازات است.

دریاچه و سد حنا با وسعتی بالغ بر ۳۵ هکتار یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان آبزی و کنار آبزی استان اصفهان است و در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر سمیرم در امتداد جاده آباده استان فارس قرار دارد.

منطقه شکار ممنوع حنا، زیستگاه آبی و خاکی است که در زیستگاه خاکی، قوچ، میش، گراز، کفتار، شغال و گرگ از جمله جانوران حفاظت‌شده هستند و زیستگاه آبی آن محل مهاجرت پرندگانی چون قو، درنا و غاز خاکستری است و ماهیان حفاظت شده‌ای مانند زردپرّه در این اکوسیستم زیست می‌کنند.

شهرستان سمیرم با قرار گرفتن در محدوده ۱۰۳ هزار هکتاری طرح سیمای حفاظتی زاگرس میانی در جوار دنا با دارا بودن۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مراتع و جنگل های طبیعی از نوع خوب و متوسط در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =