کد خبر: 14071
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
باران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از کاهش ۵۴.۷ بارندگی در سال زراعی جدید نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی مهر ۹۹ تا ۱۴ اردیبهشت امسال، ۱۲۱ میلی‌متر ثبت شد این در حالی است که میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۲۶۸ میلیمتر بود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روز جاری و روزهای آینده اظهار داشت: امروز به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در کل در نوار شمالی کشور، شرق و جنوب شرق کشور، هرمزگان، بخش‌هایی از مرکز کشور، شرق فارس و استان های واقع در دامنه‌های زاگرس شامل همدان، کرمانشاه، مرکزی و قم، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه ۱۸ اردیبهشت در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، استان‌های واقع در دامنه زاگرس، استان‌های همدان و مرکزی، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت روز یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت در مناطقی از خراسان رضوی، یزد، خراسان جنوبی، شرق اصفهان، شمال فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل خزر بارش خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: روز شنبه ۲۱ اردیبهشت در سواحل خزر و اردبیل، دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران، دامنه زاگرس واقع در همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های اصفهان و شمال فارس، برخی مناطق کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال غرب نیز بارش خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ۱۸ اردیبهشت نیمه ابری گاهی ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۶ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت بارش ها از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ۹۹) بیان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا ۱۴ اردیبهشت امسال، ۱۲۱ میلی‌متر ثبت شد میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۲۶۸ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۵۴.۷ از سال گذشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =