کد خبر: 14007
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
قدس

یادداشت

با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) حمایت از فلسطین وارد فاز جدیدی شد.
وچون فلسطین موضوعی بود که اولویت اصلی دنیای اسلام قرار داشت بعد از پیروزی انقلاب به خاطر ماهیت اسلامی انقلاب، امام خمینی (ره) طبیعی بود که موضوع فلسطین را در دستور کار و اولویت دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دهد
وبه همین دلیل به ابتکاربنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق)
روز قدس یا روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان است روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین شد و امام عزیزاز مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.
 امام راحل(ره) با نام‌گذاری روز قدس و آوردن مردم کشورها به ویژه کشورهای اسلامی به پای صحنه حمایت از فلسطین،همدردی و همبستگی جهانی با فلسطین را کلید زد.
 که این موضوع را هم در سیاست داخلی، سیاست خارجی و هم در قانون اساسی مشاهده می کنیم  به‌عنوان مثال در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بندهایی وجود دارد که صراحتاً گفته شده ایران موظف است که از انقلاب اسلامی ملت فلسطین حمایت کند، 
درحال حاضر انقلاب اسلامی ایران با حمایت از فلسطین وحرکتهای جهادی درمتطقه  یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین حلقه‌های امنیتی منطقه‌ای برای صهیونیست‌ها را گسست
 واما چرا ما از فلسیطن حمایت می کنیم 
 یک دلیل این است که بحث فلسطین از موضوعات مربوط به عقیدتی و اسلامی است. 
مساله فلسطین و به ویژه موضوع قدس در قرآن مورد توجه جدی قرار گرفته و ایران هم اعلام کرده کشور اسلامی و حکومت اسلامی است، بنابراین وقتی مدعی می‌شوید یک حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی دارید، نمی‌توانید احساس مسئولیتی در قبال مهم‌ترین مساله دنیای اسلام یعنی فلسطین نداشته باشید، در نتیجه از این حیث ایران باید از موضوع فلسطین حمایت کند.

 دوم اینکه حمایت از مبارزات حق‌طلبانه ملت مظلوم فلسطین ریشه در قانون اساسی و باورهای ما دارد. اصول ۳، ۱۵۲ و ۱۵۴ نفی سلطه‌جویی و سلطه پذیری و دفاع از حقوق مستضعفان را پایه‌های سیاست خارجی ایران می‌داند.
 سوم اینکه سرزمین فلسطین به عنوان قبله گاه اول مسلمین دارای قداست و اهمیت معنوی و استراتژیکی است.
 چهارم اینکه برای صدور انقلاب و اعلام برنامه های اسلامی بهترین منطقه فلسطین است.
پنجم. تئوری تشکیل حکومت جهانی اسلام با به رخ کشیدن قدرت مسلمانان در مقابل یهودیان در فلسطین امکان پذیر است.
ششم. در صورت ثبات و پیروزی اسرائیل به عنوان نماد واقعی یهود و هر گونه شکست فلسطینی ها در این نبرد این شکست به نام اسلام ثبت خواهد شد. پس باید جلوی ثبات و قوام اسرائیل را گرفت.

هفتم. مبارزه ایران با اسرائیل از یک سو برای حفظ امنیت و منفعت کشور ماست چرا که اگر اسرائیل در فلسطین اشغالی پیروز شده و ثبات یابد، بی شک نقشه اشغال جهانی خود بویژه از نیل تا فرات را عملی خواهد کرد. آنگاه امنیت ما مورد خطر جدی اسرائیلی ها قرار خواهد گرفت. پس بهترین راه توجه به انتفاضه فلسطینی هاست تا اسرائیلی ها را در داخل مرزهای خود مشغول دارد به نحوی که قدرت آنها را به تحلیل برد 
پس نتیجه می گیریم که حمایت از ملت مسلمان فلسطین نه تنها دفاع از یک سرزمین اسلامی محسوب می شود بلکه جلوگیری از گسترش تهدیدات اسرائیل و حمایت از منافع ملی ایران به شمار می آید.
و اما یادی کنیم از سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که نقش بسزایی در یکپارچه سازی جنبش‌های مقاومت در اراضی اشغالی ایفا کرد.
 نقش شهید سلیمانی در شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه و یکپارچه‌سازی اجزای مختلف این محور در خصوص مسأله فلسطین، بی‌بدیل است. اگر امروز شاهد حضور مقاومت قدرتمند در جنوب لبنان هستیم که به طور کامل از آمادگی برای ایستادن و رویارویی با دشمن صهیونیستی برخوردار است، این آمادگی مرهون حمایت‌های ایران و حاج قاسم سلیمانی است.

در عراق و سوریه و یمن نیز شاهد آن هستیم که جنبش‌های مقاومت جملگی قدرت یافته‌اند و اکنون در برابر پروژه‌های غربی و نیز پروژه‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند. این مسأله غیرقابل انکار است.
روحش شاد وراهش پر رهروباد
به امید پیروزی ملت فلسطین بردولت غاصب صهیونیست اسرائیل

سید عابدین موسوی، کارشناس ارشد حقوق خصوصی وفعال فرهنگی اجتماعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =