علیرضا افشار

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: تعدد نامزدها می تواند یک فرصت باشد برای مشارکت حداکثری و جلب مشارکت مردم به شرطی که منتهی به وحدت شود.

به گزارش روستانیوز، علیرضا افشار با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف انتخابات مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا، نقش نامزدها خیلی تعیین کننده خواهد بود، اظهار داشت:  چهره ها وشخصیت هایی که در انتخابات ریاست جمهوری  نامزد می شوند در افکارعمومی بیشترین تاثیر را نسبت به احزاب و گروه های سیاسی دارند اما در انتخابات مجلس و شوراهای شهر و روستا، احزاب بیشترین تاثیر را دارند.
وی در ادامه گفت: به این ترتیب که در انتخابات ریاست جمهوری احزاب و جریانات سیاسی لیستی از کاندیداهای خود تهیه کرده و از آن ها حمایت می کنند در حالیکه مردم هیچ شناختی نسبت به آن افراد ندارند مخصوصا در کلانشهرها این امر بیشتر صدق می کند.

افشار با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری نقش نامزدها موثر بوده و احزاب آن ها و اعضایش چندان مورد توجه و شناخت مردم نیستند، تصریح کرد: تعدد نامزدها از سوی یک حزب  می تواند یک فرصت باشد برای مشارکت حداکثری و جلب مشارکت مردم به شرطی که منتهی به وحدت شود.
رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی اذعان داشت: تعدد نامزدهای جبهه انقلاب زمانی می تواند یک فرصت و موقعیت موثرتر و مثبتی باشد که به وحدت منتهی شود و اگر به وحدت منتهی نشود در واقع به تهدید مبدل می شود و مشکلاتی را برای مردم  از جمله سرگردانی در انتخاب فرد مورد نظربه وجود آورد.
وی با بیان اینکه در جریان وحدت نامزدها باید فرآیندی طی شود که همدلی و همراهی ایجاد شود و کاندیداها کنار هم باشند گفت:در انتخابات ریاست جمهوری باید طوری عمل کنیم که جبهه انقلاب رای بیاورد نه یک نامزد، در واقع نامزدی که رای می آورد نماینده جریان ، رویکرد و تفکر مورد تایید این جبهه باشد.
افشار در خصوص عملکرد اعضای انقلاب بیان کرد: متاسفانه ما نتوانستیم در تبلیغ ویژگی های جبهه انقلاب موفق عمل نماییم به خصوص در ویژگی هایی که عموم نامزدها در آن مشترک هستند، در واقع نقاط اختلاف آن ها کم است اما متاسفانه گاها بر روی این نقطه اختلافات تمرکز می شود.
وی در ادامه گفت: در زمان آبادگران، آن موقع که این جریان به عنوان رویکرد مطرح شد و مردم به آن خیلی دل بستند، اتحاد و همدلی بین کاندیداها قابل مشاهده بود لذا بیشتر از کاندیدا، جریان مورد تبلیغ قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =