کد خبر: 13880
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
دام تلف

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در بارندگی های روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ۵۰۰ رأس دام در هفت روستا و به دنبال تگرگ شدید دو روز گذشته نیز ۳۰۰ رأس دام در پنج روستا در بخش احمدی شهرستان حاجی آباد تلف شدند.

به گزارش روستانیوز، مهرداد حسن زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها با بیان اینکه بارش شدید باران و تگرگ خسارت هایی به برخی زیرساخت ها، باغ های مرکبات و نخیلات بخش احمدی نیز وارد کرده، خاطرنشان کرد: بارندگی شدید پنج هزارمتر لوله انتقال آب آبشخور دام در چهار روستا را تخریب کرده و راه دسترسی به کوهشاه شمالی بسته شده است.

حسن زاده تصریح کرد: برق و تلفن این منطقه نیز شب گذشته قطع شده بود که با ورود به موقع نیروهای امدادی و حوادث، این مشکلات هم اکنون برطرف شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابراز داشت: در بارندگی روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه حدود ۴۰ میلیارد ریال خسارت به بخش احمدی وارد شد و خسارت بارندگی های دو روز اخیر به ویژه شب گذشته که از شدت بیشتری برخوردار بود، در دست بررسی است.

حسن زاده یادآور شد: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، وضعیت جوی و دریایی استان از امروز تا پایان هفته همچنان بارانی و ناپایدار است .

وی ابراز داشت: بر اساس هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی هرمزگان، تا پایان هفته جاری در بیشتر مناطق استان رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می شود و احتمال جاری شدن سیلاب و بارش تگرگ هم وجود دارد.

شهرستان حاجی آباد دارای ۳ بخش مرکزی، احمدی و فارغان، ۲ شهر حاجی آباد و فارغان، شش دهستان شامل دراگاه، طارم، فارغان، آشکارا، کوهشاه و احمدی و حدود ۳۷۴ آبادی است که ۲۲۴ آبادی آن دارای سکنه است.

منطقه کوهشاه بخش احمدی شهرستان حاجی آباد در شمال هرمزگان قرار دارد و با ۹۶ روستا و جمعیت ۱۵ هزار نفر، در ۱۲۰ کیلومتری شرق شهرستان حاجی آباد واقع است.

شهرستان حاجی آباد در ۱۷۰ کیلومتری شمال غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =