کد خبر: 13877
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
خشکسالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه وضعیت منابع آبی استان را نگران کننده دانست و گفت: آب ذخیره شده پشت سدها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بهگزارش روستانیوز، «بهرام درویشی» اضافه کرد: فروردین امسال در برخی رودخانه‌های استان با کاهش بیش از ۹۰ درصدی روان آب نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه رو هستیم.

استان کرمانشاه ۱۲ سد مخزنی با ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب، ۱۷۱ کیلومتر رودخانه و بیش از ۱۸هزار چاه آب دارد.

استان کرمانشاه در مجموع ۹۵۰ هزار هکتار زمین زراعی دارد که براساس اعلام رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از این میزان ۲۰۰هزار هکتار آبی است و بیش از ۸۰هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی استان مجهز به سیستم های آبیاری تحت فشار است.

سالانه در استان کرمانشاه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، باغی و دامی توسط ۱۲۰ هزار بهره بردار تولید می شود. 

این استان ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

براساس اعلام سازمان هواشناسی میزان بارش ها در این استان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته و امسال سال خشک و کم بارشی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =