کد خبر: 12882
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
آبرسانی

مدیرعامل آبفا کردستان گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهرنشین استان و ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش خدمات شرکت آبفا در حوزه تأمین آب شرب سالم و بهداشتی قرار دارند.

به گزارش روستا نیوز، محمد حسین محمدی به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌ها و خدمات این شرکت پرداخت واظهار کرد: در حال حاضر این شرکت در ۳۷ شهر و ۱۶۷۰ روستای استان خدمات رسانی می‌کند که از این تعداد روستا ۱۱۰۰ روستا به شکل مستقیم زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهرنشین استان زیر پوشش خدمات آب شرب قرار دارند، تصریح کرد: همچنین در بخش فاضلاب شهری، در حال حاضر ۹۶ درصد فاضلاب جمع‌آوری می‌شود که این آمار در کشور به طور متوسط ۵۰ درصد است و در این شاخص کردستان بالاترین رتبه را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تصفیه فاضلاب شهری نیز ۸۰ درصد فاضلاب تصفیه می‌شود که این شاخص در کشور به طور میانگین ۲۸ درصد است و از این لحاظ نیز در رتبه‌های بالای کشور قرار داریم.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش خدمات شرکت در بخش آب قرار دارند و برای ۲۰ درصد باقیمانده نیز که زیر پوشش شرکت آبفا نیستند از روش‌های دیگری برای تأمین آب استفاده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه سالیانه ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب در استان استحصال، تصفیه و توزیع می شود، خاطرنشان کرد: در بخش اتفاقات داخل شهری نیز سال گذشته ۵۴۰۰ اتفاق در حوزه آب در استان رفع حادثه شد که میانگین زمان رفع حادثه نیز کمتر از ۶ ساعت بوده است.

وی در ادامه با یادآوری آغاز پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه آب سنندج از زمستان سال گذشته گفت: این پروژه در حال حاضر ۴ تا ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با تکمیل این پروژه هم آب خام با کیفیتتر به تصفیه خانه منتقل شود و هم تأمین آب پایدار و بلندمدت برای شهر سنندج شکل عملیاتی به خود بگیرد.

مدیرعامل آبفا کردستان با اشاره به اقداماتی که برای جلوگیری از ورود فاضلاب روستایی به سد قشلاق سنندج انجام گرفته است، گفت: مهمترین مشکلی که در این زمینه وجود داشت ورود فاضلاب روستای سراب قامیش در ۲ کیلومتری سد به داخل این منبع آب خام شهر بود که در حال انتقال فاضلاب این روستا به تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج هستیم و این پروژه در ۲ فاز تعریف شده که فاز نخست آن به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =