کد خبر: 12880
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
مسکن

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: بازنگری طرح هادی در ۳۷ روستا انجام شده و نسبت برخورداری شهرستان در راستای اجرای طرح هادی روستایی ۵۷ درصد است.

به گزارش روستانیوز، مرتضی صابری امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) اظهارکرد: از بدو تاسیس این نهاد تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی، بهسازی و آسفالت معابر روستایی و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ناشی از سیل و زلزله انجام شده است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در حوزه بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ناشی از سیل و زلزله در حوزه شهرستان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۷ روستا در زمان وقوع سیل آسیب‌دیده بودند که شناسایی شده و در قالب ۲۵ پروژه و با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال بازسازی و نوسازی شده و تحویل مالکان شده است.
وی ادامه داد: از محل اعتبارات ماده ۱۰ حوادث استان نیز ۷۰ میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون ۳۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و این اعتبار در قالب ۵۴ پروژه در ۲۱ روستا اجرا شده و تاکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
صابری درباره اعتبارات جاری و تملک‌دارایی بنیاد مسکن شهرستان از محل اعتبارات استانی گفت: مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک‌دارایی استان به این نهاد مصوب شده که تاکنون ۲۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و این اعتبار در قالب ۱۴ پروژه در ۲۱ استان صرف شده است.
وی ابراز کرد: در سال گذشته ۸۷ هزار مترمربع از معابر روستایی بهسازی و آسفالت شده که ارزش ریالی آن به قیمت روز ۱۵۰ میلیارد ریال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =