کد خبر: 12853
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
مسکن روستا

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از برنامه بنیاد مسکن برای مقاوم سازی و ساخت پنج هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان در سال جاری با استفاده از تسهیلات بانکی خبر داد.

به روستانیوز مسعود انصاریان روز سه‌شنبه در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰امام افزود: این واحدهای مسکونی برای خانوارهای روستایی که زمین دارند و زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بهزیستی و نهادهای حمایتی هستند با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکی و اعتبارات بلاعوض ساخته می‌شوند.
وی گفت:برای ساخت هرواحد مسکونی در مناطق محروم روستایی استان ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۰تا ۱۵ساله و ۳۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض هزینه می‌شود.
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خوزستان یکی از وظایف بنیاد مسکن را ساخت مسکن برای خانوارهای فاقد مسکن و سرپناه مناسب در مناطق روستایی و شهری بیان کرد و افزود:در این راستا بنیاد مسکن گام های مهمی برداشته است ولی با این حال هنوز خانوارهای زیادی در مناطق روستایی و شهری فاقد مسکن ، یا بدمسکن هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از برنامه بنیاد مسکن برای مقاوم سازی و ساخت پنج هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان در سال جاری با استفاده از تسهیلات بانکی خبر داد.
انصاریان در ادامه افزود: برای مقاوم سازی هریک از واحدهای مسکونی روستایی ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه روستاییانی که مسکن مناسب و مستحکم در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله یا سیل ندارند باید با مراجعه به بنیاد مسکن و معرفی به بانک ها از تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی استفاده کنند افزود:جذب این تسهیلات در بخش مسکن سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها خواهد شد.
 
صدور پنج هزار سند روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: پارسال با همکاری ثبت اسناد و املاک ف پنج هزار فقره سند برای منازل روستایی صادر شد.
انصاریان واگذاری ۵۱۵قطعه زمین برای ساخت مسکن در مناطق روستایی ، آماده کردن طرح بازنگری در ۵۵ روستا ، و تعیین محدوده ۲۱۳روستا را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در مناطق روستایی استان بیان کرد.
وی گفت: ۹۷روستای سیل زده در سال ۱۳۹۸ نیز بهسازی شده است.

تعیین تکلیف نشدن مالکیت زمین مانع شروع بازسازی مناطق سیل زده بندر امام خمینی(ره)
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان تعیین تکلیف نشدن مالکیت زمین را مانعی مهم در شروع عملیات بازسازی مناطق سیل زده شهر بندرامام خمینی(سربندر) عنوان کرد و گفت: همه مقدمات شروع کار بازسازی مناطق سیل زده آذر ماه۱۳۹۹ از جمله عکس برداری از شهر و تبدیل آن به نقشه  به انجام شده و به محش تعیین تکلیف مالکیت زمین ، کاربازسازی آسیب دیده ناشی از سیل را از چند جبهه شروع می کنیم.
انصاریان با اشاره به شرایط خاص بازسازی منازل سیل زده در شهر بندر امام خمینی(ره) از جمله استحکام بخشی زمین ، دفع فاضلاب و آبهای سطحی اظهار داشت: در روند بازسازی منازل آسیب دیده درمناطق مختلف این شهر همه مسایل فنی دیده شده تا خانه های ساخته شده از استاندارد و استحکام بالایی داشته باشند.
وی گفت: بر اساس مصوبه دوم هیات دولت ، در مجموع پنج هزار واحد مسکونی در شهر بندر امام خمینی(ره)  با سقف اعتباری هرکدام یک میلیارد ریال بازسازی و نوسازی می‌شوند.
انصاریان افزود: تاکنون ۵۳۶میلیارد ریال در قالب کمک‌های معیشتی به صورت بلاعوض به هشت هزار و ۶۵۶ خانوار آسیب دیده از سیل آذر ماه ۱۳۹۹ در شهر بندر امام خمینی(ره) پرداخت شده است.  
وی گفت:چهارهزارو ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار دولتی هم برای زیرساخت های شهر بندر امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است.
 
روند رو به پایان بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در این نشست خبری به روند بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله تیرماه ۱۳۹۸ مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: تعمیرات هفت هزار و ۵۰۰واحد آسیب دیده به پایان رسیده و از مجموع یک هزار و ۵۲۰واحد احداثی ، ساخت ۹۰۰واحد مراحل پایانی کارهستند و ۶۲۰واحد دیگر پیشرفت ۶۰درصدی دارند.
انصاریان با اشاره به اینکه گرانی مصالح ساختمانی به خصوص آهن آلات و سیمان بر روند بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده خوزستان اثر منفی گذشته و تسهیلات بانکی پاسخگوی نیازها نیست افزود:مصوبه سال ۱۳۹۸ هیات دولت برای کمک به ساخت هرواحد مسکونی زلزله زده مسجدسلیمان ۵۰۰ریال بوده است که با توجه به گرانی های یک سال اخیر ، از سرعت کار بازسازی کاسته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =