کد خبر: 12851
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
سیدجواد ساداتی‌نژاد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس بانک مرکزی گفت: عدم مدیریت ارز واردات نهاده‌های دامی در نیمه اول سال گذشته عامل بسیاری از کمبودهای مرغ بود، امنیت غذایی اولویت اول ارز است و بی‌توجهی به این موضوع برای کشور خسارت سنگینی را به همراه دارد.

به گزارش روستانیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور، با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی پیوند ناگسستنی بین امام و مردم است، اظهار داشت: این ویژگی، کشتی این انقلاب را از تمام گردنه‌های سخت عبور داده است؛ دشمن با شناسایی این ویژگی برجسته تمام تلاش خود را برای تضعیف این پیوند به کار بسته و تحریم‌ها و مشکلات معیشتی و حتی تحریم غذا و دارو برای شکستن این پیوند بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال 1400 با توجه به تغییر دولت سال مهمی برای کشور است، افزود: اصلی ترین اولویت دولت آینده تمرکز بر مشکلات اقتصادی و اصلاح وضع معیشت مردم است. این کار با دولتی انقلابی و با تفکری جهادی امکان پذیر است. کشور امروز به تفکر «ما می‌توانیم» نیازمند است. کشور نیازمند دولتی است که به داخل کشور متکی باشد و با لبخند مردم شاد شود، نه با دولتمردان آمریکایی و اروپایی.

وی گفت: تجربه دولت‌های گذشته به ما آموخته است که اگر مشکلی داریم به انتخاب‌های ما بر می‌گردد و گرنه انقلاب، آرمان‌های آن و امامان انقلاب درست ترین انتخاب‌های مردم در طول تاریخ بوده و هست؛ لذا دنباله‌های غرب در داخل کشور به وعده‌های تو خالی حکام آمریکایی دل خوش نکنند؛ دشمن هیچ وقت به ساده لوحان فرصت نمی‌دهد، ساده انگاری است که عده‌ای به دنبال مذاکره و تاثیر آن بر انتخابات 1400 هستند.

ساداتی نژاد تصریح کرد: خرابکاری دشمن در سایت نطنز و شهادت شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده اوج کینه آمریکا و اسرائیل با مردم ما است و قول و وعده آنها نیز به هیچکس وفا نکرده و نخواهد کرد؛ اسرائیل نیز باید بداند در مورد خرابکاری در نطنز ضربه‌ای دندان‌شکن دریافت می‌کند و این اقدامات تروریستی نمی‌تواند عزم مردم ایران را در مسیر اقتدار سست کند.

نماینده مردم مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: دولت دوازدهم در ماه‌‎های پایانی خود قرار دارد، جناب آقای رئیس جمهور! هرچه بود تا به امروز گذشت؛ در حوزه سیاست خارجی، اعتماد به وعده دشمنان، اتکا به بیرون از کشور به جای درون، عدم استفاده از نظر صاحبنظران هزینه‌های زیادی به مردم و اقتصاد خانوار تحمیل کرده است. به همین دلیل توصیه می‌کنم در ایام پایانی به نظر کارشناسان توجه کنید.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: از مصادیق عدم توجه به نظر کارشناسی، عدم توجه به نظر متخصصان در بحران کرونا است که افزایش بحران بیماری در کشور را به همراه داشت و مصداق دیگری نپذیرفتن نظر کارشناسان در خصوص قیمت محصولات اساسی کشاورزی مانند گندم و سویا است.

ساداتی نژاد خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا شما قیمت تمام شده محصولی مانند گندم و سویا که برای امنیت غذایی کشور مهم هستند را نمی‌پذیرید و دنبال خرید غیرواقعی و زیر قیمت محصول از کشاورزان هستید؟ چرا دولت حاضر است گندم و سویا را با چند برابر قیمت از خارج خریداری کند اما قیمت واقعی را به کشاورزان داخلی نپردازد؟

وی افزود: شاهد هستیم که کشاورزان مزارع گندم خود را به دامداران اجاره می‌دهند زیرا درآمدی بالاتر از برداشت و فروش محصول با قیمت 4 هزار تومان به دولت دارد، این اقدام هشدار به دولت برای واردات گندم در سال 1400 است، امروز قیمت تمام شده گندم بر اساس بررسی‌های کارشناسی بین 5 هزار و 500 تا 5 هزار و 800 تومان اعلام شده است، ضرورت دارد تا وزیر جهاد کشاورزی و اعضای شورای قیمت گذاری هرچه سریع‌تر قیمت جدید گندم را تصویب و نشان دهند که مدافع کشاورزان داخلی هستند.

ساداتی نژاد ادامه داد: در صورت عدم موافقت با افزایش قیمت متناسب گندم در سال جاری باید 5 میلیون تن واردات گندم داشته باشیم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به رئیس بانک مرکزی، گفت: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان دقت کنید تجربه تلخ نیمه اول سال 99 را تکرار نکنید، عدم مدیریت ارز واردات نهاده‌های دامی در نیمه اول سال گذشته عامل بسیاری از کمبودهای مرغ بود، امنیت غذایی اولویت اول ارز است و بی‌توجهی به این موضوع برای کشور خسارت سنگینی را به همراه دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، اضافه کرد: در حال حاضر فرمانده قرارگاه مرکزی ساماندهی مرغ شما هستید و بهانه‌ای وجود ندارد، امروز مدیریت بازار مرغ واحد است. با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان نظارت دقیقی داشته باشید تا جوجه ریزی واقعی باشد. باید حداقل 150 میلیون قطعه در ماه جوجه ریزی داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: تامین جوجه یک روزه و مرغ منجمد برای ذخایر و مدیریت و کنترل واقعی بازار از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =