کد خبر: 12849
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
ساخت و ساز

 فرماندار شهرستان دنا گفت: تا کنون ۱۲۰ پروانه ساختمانی برای بازسازی واحدهای زلزله زده در شهر سی سخت صادر شده است.

به گزارش روستانیوز، عبدالحمید پناهی اظهار داشت : هم اکنون کار آواربرداری در روستاهای کریک، دارشاهی، توت نده، گندی خوری، کره و پاتاوه در حال اجرا است.

وی افزود:: با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه  ۲۵۰ واحد نیز در حال اجرای، پی کنی، گچ ریزی و آرماتوربندی و فنداسیون ۵۰ واحد ساختمانی نیز اجرا شده است.

پناهی عنوان کرد:از مجموع یک هزار و ۵۴۱ واحد تعمیری شهری، کار تعمیرات ۲۰۰ واحد نیز آغاز شده است.

وی ابراز داشت: در شهرستان دنا ۹۰۰ واحد شهری و ۶۵۰ واحد روستایی آسیب دیده از زلزله، برای بازسازی و احداث ثبت شده است.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری ۲۹ بهمن ۹۹ در شهرستان دنا  به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد. ۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع سه هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است. ۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد. در سال ۶۸ هم زلزله ای با بزرگی بیش از ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =