مهدی پورسمر

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور درباره میزان اجرایی‌سازی ابلاغیه مشارکت تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها گفت: در بخش طیور کارگروهی برای تولید فعال است که بخش‌های مختلف خصوصی قبل از ابلاغ بخشنامه سال۹۶ در این کارگروه در حد مشاوره شرکت می‌کردند.

به گزارش روستانیوز، در این کارگروه افراد فعال در بخش خصوصی به‌عنوان مشاور صحبت‌ها و نظرات خود را مطرح می‌کردند و معاونت امور دام در جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی خود از این نظرات استفاده می‌کرد و برای میزان تولیدی که در هر ماه باید انجام شود، تصمیم‌گیری می‌کرد.
مهدی پورسمردر گفت‌وگو با «روستانیوز» بیان کرد: این اقدام دربرگیرنده بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور نمی‌شود که در ‌آن قید شده نظرات بخش خصوصی را لحاظ کنند، بلکه به‌عنوان مشاور یک‌سری حرف‌ها گفته و نظرات شنیده می‌شود و درنهایت تصمیم گرفته می‌شود که چقدر جوجه تولید شود و به بازار بیاید.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور اظهار کرد: در این بخش فقط مشارکت بخش خصوصی به این میزان است و حداکثر استفاده از نظرات بخش خصوصی در حد یک مشاوره است و در نهایت دست‌اندرکاران کار خود را انجام می‌دهند. شاید بعضی از گروه‌ها به این نظرات توجه کنند و برخی هم به این نظرات توجه نکنند و مقیاسی وجود ندارد که بدانیم چقدر ارگان‌های مختلف به این مسأله عمل کرده‌اند.
وی درباره میزان دخالت بخش خصوصی سایر کشورها در تصمیم‌گیری‌ها توضیح داد: بخش خصوصی در سایر کشورها به شکلی که در کشور ما اجرایی می‌شود و در آن وزیر تعیین می‌کند که بخش خصوصی چه بکند و چه نکند، عمل نمی‌کند. دولت در این کشورها برنامه‌ریزی‌های کلان را مشخص، مسیر را تعیین و راه را باز می‌کند. بخش خصوصی کشورهای خارجی این تصمیمات را می‌گیرد و اجرا می‌کند و تصمیم‌گیران و بدنه دولتی هم برای این‌که کار روان‌تر انجام شود، زیرساخت‌هایش را ایجاد می‌کنند؛ یعنی دولت فقط آماده‌سازی زیرساخت را انجام می‌دهد تا تولیدکننده در این مسیر به‌راحتی حرکت کند. درواقع بخش خصوصی تمام کارها را در خودش انجام می‌دهد و هیچ‌گاه دولت‌ها در مسائل خرد وارد نمی‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =