کد خبر: 12792
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۲۱۲ روستای استان اردبیل تحت بازنگری طرح هادی قرار گرفتند و برای سال‌جاری نیز ۶۲ روستا در دست بازنگری قرار دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، فرهاد سبحانی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام( ره) اظهار کرد: در حال حاضر طرح هادی در یک‌هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در حال اجراء است و همچنین این طرح در روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز با هماهنگی فرمانداری‌ها اجراء می‌شود.

وی با اشاره به آمار روستاهای عملیاتی طرح هادی در سال قبل، افزود: در سال ۹۹ طرح هادی در ۷۰ روستای استان اردبیل با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال اجراء، تکمیل و عملیاتی شد.

سبحانی با اشاره به میزان صدور سند مالکیت، عنوان کرد: مجموعا تاکنون ۱۰۴ هزار جلد سند مالکیت صادر شده که از این تعداد ۸ هزار جلد سند مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۹۶ هزار جلد سند نیز مربوط به روستاهای استان بوده که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک استان این اسناد به هم استانی ها تحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل درخصوص طرح توسعه پایدار منظومه روستایی تشریح کرد: در سطح استان اردبیل برای طرح مذکور چهار منطقه شناسایی شده که شامل شاهرود در خلخال، هیر در اردبیل، اسلام آباد در پارس آباد و قصابه در مشگین شهر است که در حال حاضر این طرح به شکل پایلوت در شاهرود در حال اجراء است.

وی گفت: روستاهای هدف گردشگری که طرح های گردشگری در آن ها اجراء می شوند شامل انار، وکیل آباد، موئیل و اندبیل است و همچنین چندین روستای دیگر از جمله آلوارس و بیله درق حائز شرایط برای اجرای طرح‌های گردشگری شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =