بازسازی مسکن

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۷۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را طی سال‌های گذشته بازسازی کردیم و طی ۱۰ سال آتی روستاهای کشور را به وضعیت ایده‌آل می‌رسانیم تا با زلزله کمتر از ۶ ریشتر فرو نریزد.

به گزارش روستانیوز، حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد در دیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه این نهاد موظف است که برای محرومان سرپناه ایجاد کند افزود: خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های خوبی در این راستا داشته و توانسته در اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار نقاط مختلف کشور اقداماتی انجام دهد.

وی اظهار داشت: علاوه بر عمران روستایی، مشارکت در بخش‌های مختلف همچون ایجاد جداره‌ها و موانع در حوادث و بلایای طبیعی، ساختن پل‌ها جزو برنامه‌های این بنیاد قرار دارد و همچنین بازسازی مناطق حادثه دیده در روستا و شهر را برعهده گرفته است.

وی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اجرای طرح‌های مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و در پروژه اقدام ملی زیر ۱۰۰ هزار نفر را پوشش داده است و برخی از شهرهای بزرگ نیز در برنامه قرار داد.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد افزود: بنیاد مسکن اکنون برای ساماندهی به حاشیه شهرها، سکونت‌گاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده ورود کرده و خوشبختانه ظرفیت فنی، اجرایی و ماشین آلات موجب ورود جدی این نهاد با توان رفع مشکلات حاشیه شهری را در جغرافیای کشور شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر همچون مترو، بزرگراه سازی تصریح کرد: بنیاد مسکن فعالیت‌های مطلوبی در استان کرمان برجا گذاشته و از این دست می‌توان به مسکن شهری و محرومان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: چند اتفاق مثبت ازجمله بازسازی‌های پس از سیل در دولت تدبیر و امید و سایر زلزله‌ها رخ داد که ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان در برنامه قرار گرفت که سهم کرمان از این میزان ۱۰ هزار واحد است.

روحانی‌نژاد افزود: در این طرح‌ها با پرداخت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان کم بهره و همچنین به خانواده های کم‌بضاعت از محل حساب ۱۰۰ امام برای تکمیل طرح‌ها اقدام می‌شود.

وی گفت: وسعت فعالیت‌های بنیاد مسکن در استان کرمان قابل قدردانی است و انتظار داریم که این استان نیز از بنیاد حمایت کند و مردم هم با کمک به این حساب می‌توانند برای کمک به ایجاد سرپناهی برای محرومان اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =