جاده

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان در سال جاری برای احداث راه جدید عشایری در شهرستان خلخال، گفت: پروژه احداث راه عشایری روستای «سوسهاب» تا ییلاق «طویستان» به طول دو کیلومتر تا پایان تابستان امسال اجرا و تکمیل می‌شود.

به گزارش روستانیوز، شاهپور علایی در مراسم کلنگ‌زنی راه عشایری منطقه آق‌داغ خلخال با اشاره به وجود بیش از ۶۶ هزار کیلومتر راه عشایری در کشور اظهار کرد: در کنار این مسئله که وجود این راه‌ها در رفاه جامعه عشایری بسیاری حائز اهمیت است اما نگهداری این حجم از راه با توجه به از بین رفتن بخش بزرگی از راه‌ها بر اثر ریزش برف و باران نیازمند هزینه‌کرد و اعتبارات کلان و همت مضاعف برای ساماندهی، بازسازی، مرمت و تیغ‌زنی است.

وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان در سال جاری برای احداث راه جدید عشایری در شهرستان خلخال، افزود: پروژه احداث راه عشایری روستای «سوسهاب» تا ییلاق «طویستان» به طول دو کیلومتر تا پایان تابستان امسال اجرا و تکمیل می‌شود.

علایی مقدم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه برای زندگی عشایر تأمین آب است، افزود: از ۹۰ کامیون تانکر دار که از محل فاینانس برای آبرسانی سیار به عشایر کشور خریداری کردیم، ۱۱ کامیون به عشایر استان اردبیل اختصاص یافته و در تأمین علوفه و جو موردنیاز دام عشایر نیز توجه ویژه شد.

این مسئول همچنین از تخصیص ۴۸ میلیارد تومان و جذب ۶ نفر نیروی انسانی طی سال‌های ۸۹ و ۹۹ در اداره کل امور عشایر اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ما به همه تعهدات خود در قبال امضای تفاهم‌نامه همکاری با استانداری اردبیل برای تأمین اعتبارات ملی و استانی عمل کرده ایم ولی استانداری اردبیل نسبت به تأمین سهم اعتباری خود از محل اعتبارات استانی هنوز عمل نکرده است.

علایی گفت: با تبدیل نمایندگی امور عشایر خلخال به اداره امور عشایر که از مصوبات سال‌های گذشته دولت بوده و تاکنون عملی نشده است، ضمن تسریع در رسیدگی به امور عشایر و افزایش نیروی انسانی، اعتبارات و امکانات مورد نیاز عشایر منطقه افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =