کد خبر: 12688
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
مسکن

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: میانگین فعلی مقاوم سازی مسکن روستایی لرستان را ۸۱ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: تخصیص سهم تسهیلات بودجه سال ۱۴۰۰ به استقبال و مشارکت مردم روستا در طرح مقاوم سازی بستگی دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مسعود رضایی به مناسبت فرارسیدن ۲۱ فروردین مصادف با سالروز تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل افزود: بنیاد مسکن در مجموع فعالیت‌های مختلفی از جمله مقاوم سازی مسکن روستایی، اجرای طرح هادی، احداث و مقاوم سازی مسکن محرومان و صدور سند را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان مقام دوم بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را در سطح کشور دارد و با توجه به هدف گذاری انجام شده، مقاوم سازی واحدهای مسکونی واقع در روستا را امسال به ۸۶ درصد افزایش می دهد.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی ۱۱۶ هزار واحد بهسازی و مقاوم سازی شده  است که این رقم تا  پایان ۱۴۰۰ به ۱۲۲ هزار واحد می‌رسد.

وی میانگین فعلی مقاوم سازی مسکن روستایی لرستان را ۸۱ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: تخصیص سهم تسهیلات بودجه سال ۱۴۰۰ به استقبال و مشارکت مردم روستا در طرح مقاوم سازی بستگی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: انتظار داریم مردم استان برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی اقدام کنند تا واحدهای فرسوده روستایی قبل از خسارت احتمالی بلایای طبیعی، بهسازی شود.

رضایی در ادامه یادآور شد: همچنین بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یکهزار و ۹۸۰ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۵۹ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و طرح هادی برای تمامی روستاها تهیه شده است.

وی اضافه کرد: ۵۵ درصد جمعیت روستایی لرستان از مزایای صدور سند واحد مسکونی به عنوان اقدام مشترک بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک بهره مند شده‌اند.

وی گفت: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جلد سند برای واحدهای مسکن روستایی لرستان صادر شده و امسال نیز قرار است چهار هزار جلد دیگر صادر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =