کد خبر: 12631
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
سرمازدگی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از سرمازدگی 60 درصد باغات این شهرستان خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، کریم حاج‌باباعلی با بیان اینکه بر اثر سرمای زیر صفر درجه اوایل فروردین سال جاری ۲ هزار و ۴۵۱ هکتار از باغات این شهرستان دچار خسارت ناشی از سرمازدگی شدند اظهار کرد: در شهرستان نهاوند بیش از  ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار انواع باغ وجود دارد که بخش زیادی از آن در حومه شهر و روستاهای اطراف نهاوند است.

وی افزود: به همین دلیل بیشترین سطح باغات آسیب‌دیده مربوط به حومه شهر و روستای جهان‌آباد است که طبق برآورد کارشناسان حدود ۶۰ درصد باغ‌های این منطقه دچار خسارت شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اضافه کرد: طبق برآوردهای به عمل آمده در اثر سرمازدگی ۸ هزار و ۲۶۶ تن محصول دچار آسیب شده‌اند که حجم خسارت مالی وارده ۷۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: محصولاتی که بیشترین خسارت به آنها وارد شده شامل آلو، هلو، شلیل، گردو، زرد الو، سیب و بادام است که عمدتا مربوط به باغات حومه شهر و همچنین روستای جهان‌آباد هستند، پس از برآوردهای به عمل آمده از سوی کارشناسان کشاورزی میزان خسارت وارده به استان اعلام شده است.

شهرستان نهاوند به واسطه محصور بودن در بین کوه‌های مرتفع از جمله گرین و موقعیت جغرافیایی آن دارای آب و هوای سرد و خشک در زمستان‌ها بوده و در اوایل بهار به علت ورود جبهه های سرد و پائین آمدن ناگهانی دما در کوتاه‌مدت دچار نوسان دمای هوا و در نتیجه سرمازدگی باغات می‌شود که این امر به طور سالانه خسارات زیادی را به بخش کشاورزی شهرستان وارد می‌سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =