کد خبر: 12628
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
راه آهن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن رشت- انزلی به طول ۴۱ کیلومتر در دو قطعه در حال اجرا است که در حال حاضر با توجه به مصوبه هیأت وزیران و ضرورت حفظ محیط زیست تالاب انزلی اولویت اجرایی پروژه رشت- پیربازار- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر در قالب پروژه‌های جهش تولید در نظر گرفته شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی در بازدید از محور ریلی رشت- انزلی گفت: راه آهن رشت- انزلی ۴۱ کیلومتر است که در ادامه مسیر راه آهن قزوین- رشت، مرکز استان گیلان را به بندر انزلی متصل می‌کند.

وی اظهار داشت: راه آهن رشت- انزلی به طول ۴۱ کیلومتر در دو قطعه در حال اجرا است که در حال حاضر با توجه به مصوبه هیأت وزیران و ضرورت حفظ محیط زیست تالاب انزلی اولویت اجرایی پروژه رشت- پیربازار- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر در قالب پروژه‌های جهش تولید در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: زیرسازی قطعات ۶ و ۷ این محور در حال اجرا است و عملیات اتصال پیربازار به بندر کاسپین نیز آغاز شده است که مقرر است ۴۰ میلیارد تومان از هزینه‌های احداث آن از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی تأمین شود.

خادمی پیشرفت زیرسازی این محور را ۶۳ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون قطعه ۶ با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد در بخش زیرسازی و قطعه ۷ با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در بخش زیرسازی در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص روسازی محور توضیح داد و افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی روسازی محور ۱۳ درصد است و ۷ کیلومتر از مسیر با استفاده از ریل‌های تهیه شده از کارخانه ذوب آهن اصفهان ریل گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تأمین مصالح مورد نیاز این پروژه را یکی از عمده مشکلات اجرایی طرح دانست و گفت: احداث این خط آهن بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب خاک نیاز دارد که خوشبختانه با تصمیمات اخیر در سطح استان و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه تا حدود زیادی مشکل تأمین مصالح حل شده است.

خادمی اعتبار هزینه شده برای این مسیر ریلی را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل این محور بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفتنی است: راه آهن رشت-انزلی با هدف احداث کریدور ریلی جدید به منظور صادرات و واردات کشور و ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب‌های آزاد بین‌المللی احداث می‌شود و نقش مهمی در تکمیل کریدور شمال- جنوب کشور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =