تامین اجتماعی

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی در مراسم افتتاحیه دفتر رابط امور اعضاء و خانه کارگر در نوشین‌شهر گفت: متأسفانه مشکلات واحدهای تولیدی را ناشی از هزینه‌های کارگر می‌دانند. این در حالی است که کارگر تنها ۱۰درصد هزینه را تشکیل و عمده هزینه‌های کارفرما صرف خرید نهاده‌ها و مواد اولیه و اقساط بانکی می‌شود.

به گزارش روستانیوز، مقصود مقدمی‌کیا خانه ‌کارگر را مکان تحرک و مسیرهای سازنده دانسته و بیان کرد: خانه کارگر در پیگیری مطالبات کارگران، مشکلات کارفرمایان را نیز در نظر داشته باشد و همواره نگاه دوطرفه و عادلانه‌ای بر مواضع کار و حقوق کارگران بیندازد.

وی با بیان این‌که تورم حاکم بر جامعه باعث نظام‌گسیختگی شده و بیش‌ترین فشار را بر کارفرما و کارگر وارد می‌کند، تصریح کرد: افزایش قیمت با تورم ۱۰درصد در سال سبب پسرفت جامعه است و قطعاً تنها قشر آسیب‌پذیر کارگران خواهند بود.

مقدمی‌کیا با اعلام این‌که در شرایط تورم اقتصادی، بالا بردن ارزش‌افزوده تا حدودی می‌تواند از افزایش قیمت‌ها بکاهد، گفت: متأسفانه مشکلات واحدهای تولیدی را ناشی از هزینه‌های کارگر می‌دانند. این درحالی است که کارگر تنها ۱۰درصد هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد و عمده هزینه‌های کارفرما صرف خرید نهاده‌ها و مواد اولیه و اقساط بانکی می‌شود.

وی با بیان این‌که علت اصلی مشکلات واحدهای تولیدی و کارفرماها به دلیل قیمت بالای نهاده‌هاست و حقوق کارگر هزینه چندانی ندارد، عنوان کرد: تأمین اجتماعی دودرصد هزینه‌های ناشی از بیمه کارگری را برای کارفرما شامل می‌شود و تأثیر و فشار چندانی را بر او وارد نمی‌کند.

مقدمی‌کیا گفت: قانون بخشیدگی جرایم بیمه تأمین اجتماعی برای سال1400 مصوب شده و کارفرمایان و بیمه‌شدگان با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir می‌توانند اطلاعات بیش‌تری را کسب کنند. همچنین مستمری بازنشستگان با 30سال سابقه کار به چهارمیلیون و 200هزار تومان افزایش می‌یابد.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دولت همان‌گونه که برای بیمه کارمندان خود ردیف بودجه  اختصاص داده و از آن‌ها حمایت می‌کند، می‌بایست در حمایت از سایر افراد جامعه هم، ردیف بودجه‌ای خاص به سازمان تأمین اجتماعی ارائه کند.

دفتر رابط امور اعضاء و آموزش خانه کارگر نوشین‌شهر افتتاح شد

مدیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌غربی نیز در این افتتاحیه با اشاره به این‌که اکثر شهرستان‌های استان به جز سه‌ مورد دفتر فعال خانه کارگر دارند، اظهار کرد: شهر کوچک نوشین‌شهر به دلیل وجود کارخانه‌های مهم از قبیل کارخانه قند و وجود شهرک صنعتی فاز۳ نیاز مبرم به دفتر رابط امور اعضای خانه کارگر داشت و خوش‌بختانه این امر در نوشین‌شهر تحقق یافت.

سعید مصطفی‌نژاد دفتر رابط امور اعضاء و آموزش خانه کارگر را پایگاه رصد و رسیدگی به مطالبات خانه کارگر دانست و بیان کرد: اصل و اساس وجود خانه کارگر، خدمات‌رسانی بوده و تمام مطالبات کارگران و برآورد خواسته‌های آن‌ها از وظایف این نهاد است.

وی در پایان گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها به دلیل بیماری منحوس کرونا بر شدت فشار قشر کارگر افزوده و درنتیجه نیاز به پایگاه خانه کارگر محسوس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =