کد خبر: 12551
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
دشت

روستای هدف گردشگری دشت، در فاصله ۱۵٠ کیلومتری مرکز شهرستان گرمه و با جمعیت ۱۶٠٠ نفری، یکی از مناطق تفریحی و گردشگری این شهرستان است.

به گزارش روستانیوز، مسئول میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گرمه اظهار کرد: روستای هدف گردشگری دشت سال‌هاست به‌عنوان تنها روستای هدف گردشگری شهرستان گرمه شناخته‌شده و با پیگیری میراث فرهنگی شهرستان در آینده‌ای نزدیک ازلحاظ رتبه‌بندی روستاهای هدف گردشگری، یک رتبه ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون برای معرفی این روستا در محل مجتمع امام رضا (ع) در کنار جاده آسیایی یک تابلو نصب‌شده و نیز در ورودی روستا بااعتباری بالغ‌بر ۳٠٠ میلیون تومان، مجتمع گردشگری توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمه احداث‌شده که شامل ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق و برج نوری است.

وحید محمودی فر ادامه داد: از جاذبه‌های گردشگری این روستا که قابل بازدید برای گردشگران است می‌توان با چاپ و توزیع کتابچه معرفی شهرستان سعی دارد روستاهای هدف گردشگری دشت را معرفی کند.

وی گفت: در روستای دشت یک واحد اقامتگاه بوم گردی با ۸ سویت کامل با مجوز از اداره کل میراث فرهنگی آماده خدمات‌دهی و پذیرایی از مسافران و گردشگران است و برای اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نیز یک واحد اقامتگاه بوم گردی با ۸ سویت کامل در مجتمع خدمات رفاهی و پمپ‌بنزین کمالی در دوراهی دشت راه‌اندازی خواهد شد. 

محمودی فر تأکید کرد: با صدور موافقت اصولی و پروانه ساخت مجتمع اقامتی و پذیرایی از سرمایه‌گذاران روستای دشت در محل دوراهی و آزادسازی ۸۰۰۰ مترمربع زمین، برای پایان سال ۱۴۰۰ مجتمعی کامل در این محل با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد که به اسکان مسافران و خدمات‌دهی کمک شایانی خواهد کرد. 

مسئول میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گرمه در پایان تصریح کرد : این اداره در روستای دشت یک واحد رستوران بین‌راهی، ۵ واحد کبابی بین‌راهی و یک واحد اقامتگاه بوم گردی را تحت پوشش دارد و با بازرسی کامل از این واحدها، به‌عنوان واحدهای نمونه گردشگری استان معرفی می‌شوند.

در پایان باید گفت، ورودی هر استان می‌تواند نماد آن استان شود که امید است با توجه به ظرفیت گردشگری این روستا، با ماندگار کردن مسافران در این محل هم امکان درآمدزایی و اشتغال را برای مردم آنجا فراهم و هم شرایطی را برای رفاه مسافران عبوری از این روستا را ایجاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =