مسکن روستا

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از افتتاح سه طرح هادی روستایی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال خبرداد.

به گزارش روستانیوز، رضا قادری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه کردستان با اشاره به سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و چهل و دومین سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل اظهار کرد: بنیاد مسکن در ۲۱ فروردین ۵۸ به فرمان امام تاسیس شد که مولود انقلاب اسلامی است و به همین مناسبت طرح‌های مختلفی را در سطح استان افتتاح خواهد کرد.

وی افتتاح ۵۰ واحدی مسکن محرومین با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال را از برنامه‌های بنیاد مسکن خواند و افزود: افتتاح سه طرح هادی روستایی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال نیز در روستاهای دیواندره‌، دهگلان و سروآباد در این ایام انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: چهل و شش هزار و نهصدمین واحد مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی از طرح‌‌هایی است که به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان واگذاری ۸۶ هزار و سیصدمین جلد سند مالکیت مسکن روستایی و شهری را از دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن استان برشمرد.

قادری با اشاره به خدمات ۴۲ ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: بازسازی ۲۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق جنگ زده استان، احداث ۴۰ مجموعه اردوگاه،پاسگاه و پناهگاه در مناطق جنگی استان در متراژ. ۳۸ هزار و ۳۰۹ مترمربع و احداث ۴۶ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن در روستاهای استان را از خدمات بنیاد مسکن استان اعلام کرد.

وی تعمیرات ۲۳ هزار و ۷۴۰ واحد مسکن در روستاهای استان، بازسازی یازده هزار و ۵۰ واحد مسکونی در مناطق حادثه دیده کشور و تعمیر ۱۴ هزار و ۴۳۶ واحد مسکن در مناطق حادثه دیده کشور از جمله بم، لرستان و کرمانشاه را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن کردستان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: بیمه کردن هفت هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای استان و تهیه طرح هادی روستایی در یک‌هزار و ۳۵۳ روستای استان توسط بنیاد مسکن کردستان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان عنوان کرد: آغاز احداث سه هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر یکصدهزار نفر جمعیت و احداث ۴ هزار و ۵۱۱ مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان کردستان نیز توسط این بنیاد انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =