کد خبر: 12487
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
غار

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت:توسعه زیرساخت‌ها برای توسعه همه جانبه در این شهرستان امری ضروری است و می‌توان با برنامه ریزی درست شهرستان دیواندره را به مقصد اصلی گردشگران داخلی تبدیل کرد.

به گزارش روستانیوز،  یعقوب گویلیان در بازدید از دیواندره با اشاره به اینکه غار باستانی کرفتو یکی از جاذبه‌های شاخص استان و کشور محسوب می‌شود، افزود: معرفی بیشتر و بهتر این اثر باید مدنظر مسئولان شهرستان و استان قرار گیرد.

وی به طرح‌های گردشگری و زیرساختی این شهرستان که توسط بخش خصوصی در دست احداث است اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌ها برای توسعه همه جانبه در این شهرستان امری ضروری است و می‌توان با برنامه ریزی درست شهرستان دیواندره را به مقصد اصلی گردشگران داخلی تبدیل کرد.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیواندره هم با ارائه گزارشی از اقدامات ستاد در ایام تعطیلات نوروز گفت: این اداره همواره حامی بخش خصوصی بوده و در راستای توسعه زیرساخت‌های این شهرستان تلاش خواهد کرد.

فرهاد رحیمی افزود: غار کرفتو که در نزدیکی دیواندره قرار دارد از نوع غارهای آهکی و طبیعی بوده که با شماره ۳۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و در طول سال مورد بازدید بسیاری از علاقه‌مندان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که ۸۷۸ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۲ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =